Scalare yngel

Hallo allesammen..
Har noen små spørsmål her og trenger litt veivisning..

Har ett Scalare par som eg har fått små på flere ganger,først kun til wigglerstadiet til eg såg mallene tok småtassene..
Så lot eg paret gå helt alene og da ble ungene fra eggleggingsdagen medreknet 6 dager.. Så ble ungene spist av foreldrene..

Nå er eg påan igjen,hehe,denne gang tok eg ut foreldrene når ungene var på dag 6, i dag er det dag 7 og eg forer med JBL Nobilfluid...
Dette var det første alternativet eg kom over her i butikkene og begynnte med det i håp om det vil gå bra..
Er eg helt på tur her?
Trenger alle tips eg kan få..
Artemia klekking har eg hørt om,men klarer ikke finne noen videre vising på koss man gjør dette..

Vil eg miste hele gjengen eller vil dem kanskje klare seg på denne fortypen, JBL Nobilfluid, vil høre om det er andre som har prøvd denne metoden..
Har du bare å komme med Artemia metoden så er det ikke vits å skrive,for den har eg hørt om,men ikke prøvd ennå..

Håper på svar...

Mvh Annette

BloppBlopp
http://akvaforum.no/text.cfm?id=2033 Her står det som trengs å vite vil jeg tro :)

Det står masse bra forklart her,men denne siden tar kun for seg nyklekket artemia som for..
Eg er interisert å høre fra folk som fint har klart å få til yngel uten dette foret..
Så vennligst kom med annet enn bare det samme gamle,så er eg interisert og lytter øre...
Det eg gir er artemia egg i flytende form,som eg har gitt til alle mine eggleggende ciklider og der har ungene vokst opp..
Så eg vil høre fra folk som har prøvd seg frem på andre metoder om det går ann...

Mvh Annette
Dessverre må du kanskje regne med at det blir lite svar å få ang. akkurat det. De aller, aller fleste må bruke levendefôr for å klare og få scalareyngel til å vokse opp, siden de sulter ihjel ellers.

Det kan kanskje finnes et unntak eller to, der noen var heldige og greide det, men de er unntakene som bekrefter regelen. Det er veldig uvanlig. Oppvekstprosenten i de tilfellene er også veldig lav, de fleste dør og noen veldig få overlever.
Sukk
mona o
Dessverre må du kanskje regne med at det blir lite svar å få ang. akkurat det. De aller, aller fleste må bruke levendefôr for å klare og få scalareyngel til å vokse opp, siden de sulter ihjel ellers. Det kan kanskje finnes et unntak eller to, der noen var heldige og greide det, men [I]de er unntakene som bekrefter regelen[/I]. Det er veldig uvanlig. Oppvekstprosenten i de tilfellene er også veldig lav, de fleste dør og noen veldig få overlever.

Sukk,da er eg igang,men forstår ikke ka eg gjør galt, yngela ser skrubbsultne ut mens dem venter på dessen eggene skal klekkes..
Satte dette på i 17.00 tiden i går,men aner ikke koss eggene skal se ut i dag når dem er klekket..
Eg kjøpte salt for artemia, topper som kan brukes på flaske og egg..
Gjorde som det stod og har flaska i ett akvarium,helt genialt etter min mening,det får lys og oksygen ned i flaska,pluss egga har rundt 27 grader i tillegg..
Hva gjør eg galt?
Hvorfor klekkes ikke eggene? koss ser dette ut når det klekkes?
Sniff,er helt fra meg,har 100 småtasser som snart sulter ihjel fordi eg ikke får til dette greiene..
Noen som kan hjelpe og gi hint ka eg gjør feil?
Trenger alle tips eg kan få nå..

En trist Annette
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap