Jarle's hobby nr 2 (side 7)

Men du kom hjem med ordre på overskuddsfisken din da. Kanskje vi møtes der igjen over jul, for jeg fant jo løsningen på alle mine problemer og skriver ordre i denne stund:o)
Alltid hyggelig å ta en prat med deg Linda. Fint å vite at fiskene kan kjøpes av en som man kjenner litt. Skal gi deg beskjed når reolen er komplett og ting ordner seg slik at fiskene kan selges.

« « « « « Nå skal jeg kose meg med marsipan snømannen jeg har laget.
Da var det på tide å rengjøre den ene 2224 som jeg har. Etter en time så tittet jeg på akvariet. Det var veldig lite sirkulasjon. Så straks at filteret som jeg har rengjort hadde stoppet. Tok det derfor ut igjen og åpnet det ,da av og på metoden ikke gjorde noe som helst. Tok ut impeller og da kom det noen bitte små deler ut.

[External Image]

Yiiiaaaakkss.

[External Image]
[External Image]

Sprekt på den andre siden også.
Rask tur til Tam alna da jeg ikke fant noe ny på lageret mitt. Etter mye om og men så tok de faktisk en impeller fra et nytt filter og solgte den til meg. Skal si jeg smilte fornøyd da.
Oj! Men man kan vel si at det var hell i uhellet at dette ikke skjedde f.eks. på kvelden julaften, når butikkene er stengt i flere dager!?

Godt at det ordnet seg!
Her kommer det noen Cory bilder
[External Image]

Nanus som ligger og koser seg.

[External Image]

C.Gossei med selskap av Green laser

[External Image]

En klynge med Green laser
Plussmedlem
Du begynner å få en fin samling Corydoras ser jeg! Mange flotte Corybilder av flotte arter.

Fortsatt god jul!
Fortsatt God Jul Anders.
Lurer på om jeg skal sitte litt oppe. Har fulgt med denne i kveld og det dukker opp stadig blå markeringer
Jarle F
[URLBLOCK1]. Har fulgt med denne i kveld og det dukker opp stadig blå markeringer


Ja, det blåser fælt i kveld! Ingen markeringer nær oss så langt da heldigvis...
Heldighvis, men det har blunket i lysene ganske ofte.
Dra kartet mot hamar/gjøvik. Der er det mye blått oppover veien fra Oslo.
For håpe at aquamanias har strøm.
Plussmedlem
Her var det strømbrudd en stund i natt, skummelt er det når man har akvarier!
Hadde vært greit med en [URL=http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=ups&bn=10458&mfr=]ups[/URL].
Dagen startet med en tur til butikker. Kjøpte in noen oppbevarings bokser som jeg skal prøve bruke til å drette danio margaritatus. Men så ble det et impuls kjøp på 20+ danio tinwini.
Jeg flyttet stjerne danio fra 60 Literen til 240 literen og puttet tinwini i 60 L som da fungere som et karantene kar. Skal la de gå der en stund også skal jeg prøve å drette dem også.

Tenkte at jeg skulle ta ut stjerne danioen i morgen eller søndag for da skal jeg skifte vann. Men er litt usikker nå siden det ble en del stress for fisken da jeg fanget dem og flyttet dem. Under flytting så så jeg en hunne som er klar for egg legging.
1 hunne og 9 hanner hmmmm dette skal jeg sjekke opp mer.
Å - tinwini-en er også en nydelig liten en! Morsomt med impulskjøp!
Flekkene er mer skinnende metalisk blå med gull ringe rundt. Den har også to små "barter" ved munnen. Jeg synes den var kjempe fin. Den blir ikke stor maks 3 cm. Mener jeg leste at denne ble funnet sammen med dracula fisken.
[External Image]

Disse Danio Tinwini er vanskelig å få tatt bilde av de står ikke stille lenge nok.
Så jeg måtte bruke blitz og klippe ut en som ble best.

[External Image]
[External Image]
Lenge siden jeg har lagt ut noen bilder av reker.
Veldig stilig den nederste reka! Hva slags er det?

Har noen som ligner, men de er av ukjent opprinnelse...
Skal være en slik. Noen er litt rød/brune andre litt blåaktige men mest er de lyse grønne til veldig grønn.
Dette ligner veldig på de merkelige "gule" rekene som ankom deg uten lake Sissimor. Ett av bildene i basen kunne like gjerne vært av heksereka her ;o)
Det er bare at denne på bildet (og to jeg har fått fra Ohr) har blå bunnfarge! Har masse grønne reker, men ingen av de har vært blålige. Bare grønne, brune og grå...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap