Er øreålen like slem som folk sier?

Jeg tok en sjanse da jeg kjøpte min første øreål. (Reika). Jeg visste at de kunne ta de små fiskene, men noe sa meg at fiskene er forskjellige. Så etter en måne. Ingen fisker var vekke. De små neontetraene svømte inn i hula hennes og var der. Og etter på da de kom ut. Alle var likehele. Jeg kjøpte en kompis til Reika (Kyoushiro) og de ble bestevenner. Ingen øreål har så mye som rørt en finne på en av de andre fiskene.

Er øreålene like slemme som folk sier? Ikke alle hvertfall. Jeg har hatt mine åler i snart et halvt år kanskje.
nei nei å ater nei.

det er dem ikke jeg har en på 42 Cm med et vanvitigt gap.
den går med malavi yngel som den fot kune gåt til håls men han gir blanke blafen i dem
Det er nok mest et spørsmål om tid før de blir store nok til å jafse i seg allt annet av liv i karet.
Hvis øreålen blir sulten nok vil den spise det den får plass til i kjeften. Men den er ikke slem, bare sulten.

Alle kjøttetende fisk spiser det de får tak i, en voksen neontetra vil feks spise en liten fiskeyngel hvis den får plass i munnen. Helt naturlig -ikke slemt
Du må nok ta i betraktning at de KAN finne på å spise fiskene dine hvis den blir stor/sulten nok Men er ingen selvfølgelighet at den verken gjør, eller ikke gjør det.
det var ikke ment som "slem" fisk. Vet at de tar fisk når de er sultne nok. Men da jeg var på ferie i en uke, måtte jeg kjøpe ny fiskemat fordi det ikke var emr igjen. Og da gikk de kanskje to uker tilsammen uten mat. og ingen fisk var borte.

De er litt store, og har hatt besøk ofte av fisk inne i hula dagen lang. Både før og etter mat. tilogmed når det er mat tilstede
Mine øreåler (har 5 stk) er veldig fredelige.

Derimot har jeg en bikir som jeg ikke føler meg like trygg på, så den skal bort med tiden
Jeg har øreål med all slags fisk! Har ALDRI hatt noe problem med dem.. Aldri rørt småfisk eller noen annen fisk!!
hadde 33 neon, nå har eg 2.
Jeg har en øreål på 40 cm ca... kanskje 35 cm.
Heros rotkeil ciklidene fikk yngler her, den var litt ivrig på og komme ser bort til de av og til. Men den er jo stille og fredelig. Har aldri gjort noe galt som jeg kan se.
Den har hoppet noen ganger i lokket det eneste. Men det gjør værålene, og bikirene mine også :p
Ja, eneste som har skjedd her var at ene øreålen krøp ut av akvariet på natta, så vi fant 1 stk død øreål på gulvet på morgenen en gang her :/ huff.. Ellers har det ikke skjedd noe annet, å jeg har MASSE småfisk Aldri hatt problem med det som sagt, men
MANGE andre har tydeligvis det .....
Tilfeldig bekjentskap
© TELEMARK
Reklame for plussmedlemskap