Ang større akvarium,

hei..

jeg holder på å skal kjøpe meg større akvarium. (ca 200 ltr)
hva bør jeg ha i hus av strips og måle-greier? HVA skal skjekkes og HVOR OFTE skal det skjekkes? og ikke minst, HVA skal det man skjekker ligge på?
kan jeg putte inn eplesnegler(evt andre snegler) før de første 5-6-ukene i innkjøringen?

hjelpes, jeg vet ikke hva jeg går til, men håper på god hjelp

du kan jo feks gå inn på artikler og akvarieskolen her på akvaforum. der vil du finne en artikkel om oppstart av akvarium som inneholder nyttige tips og råd. Siden meningene om oppstart er mange her på akvaforum, vil du nok få mange nyttige tips her i tråden din også.
Ett tips fra meg ; ikke bruk strips, men dråpetester, strips er ikke nøyaktige nok
dråpetester? hørtes dyrt ut.. hvor får man tak i slikt? og hvilke forksjellige trenger jeg?

håper på mange svar, er lettere og mere moro å lære av andre
Anne Kristin
håper på mange svar, er lettere og mere moro å lære av andre :-)


Man lærer også av andre ved å lese i forum Spesielt når man er i startfasen og det er mange ting en lurer på, da er det nytting å bruke artikler og akvarieskolen. Er sikker på at det er noe som faller i smak og gir ytterligere innspirasjon og nye spørsmål

Dråpetest får man i nettbutikkene og koster rundt 100 lappen. Du burde ha PH, nitritt og nitrat.
Sjekk Linn sin tråd om vannverdier og oppstart, den er kjempenyttig!!! Oppstart med salmi går mye fortere. Om du har et kar fra før, er det veldig lurt å ta litt "filterguffe" fra dette over i det nye filteret. Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap