Hva skjer med mine planter?

Hei!
Legger ved bilder av plantene som ser ut til å visne bort... Blitt gjennomsiktige og faller mer og mer sammen.

Har T5 belysning og tempraturen er 26 grader. Men jeg forstår at de mangler noe tilskudd av noe slag. bruker også JBL "de 7 kuler" bunnlags næring. Har en stk plantet ved røttene.

Hva kan jeg tilsette plantene mine?


Og forresten, hva heter de?
Hei det beste hadde vært et bildet, men er det sverdplantene som blir gjennomsiktig er det stor sjanse for at der er Ancistrusen som ødelegger dem, jeg pleier bare å ha en ancistrus i mine plantekar,selv da hender det at den forsyner seg av plantene. de kan og bli lysegule og gjennomsiktige om dem ikke har fått næring fra roten jeg stikker en næringstabelett til roten et par ganger i året.
det er ikke ancistrus nei. har ikke det i dette karet.
Ojj.. så ut som en eller annen vallisneria -dau vel og merke. Hva gjorde du med dem før du planta dem? Planta du dem nylig?
For meg ser det ut som du har en type Vallisneria, du kan se nærmere her .

Hva som har skjedd med den er jeg mer usikker på, for dette er en veldig enkel plante...har du tatt bort "ullen" rundt røttene før du plantet den? Kan den ha vært lenge ute av vann før den blei plantet? Ser jo ut som de andre plantene jeg skimter i bakgrunnen klarer seg fint. Mulig du bare har vært uheldig med plantene.
Du kan prøve og klippe vekk det visne, og se om de skyter på nytt fra rota, nå råtner de jo uansett...

Uansett lykke til med plantene
MVH Pål
Synes dette ser ut som en Vallisneria, kanskje denne, og de pleier å være lette å få til. Gamle blad kan gulne og dø slik som på dine bilder, men de pleier å vokse uhemmet slik at du må knipe av bladene med jevne mellemrom for at de ikke skal bli for lange. Gjødningskapsler ved røttene kan være en fordel, men de pleier fakstisk å klare seg uten siden de vokser så villig.
ja det jeg trodde. det er derfor jeg ikke skjønner hva som skjer.

de vokste fint første uka, så bare bestemte den seg for å dø ut... :P lyset står på 10 timer daglig.

Har hørt med dyrebutikken, de sier at det kan være mangel av jern.

skal jeg prøve jerntilskudd da? klippe vekk de råtne og håpe på det beste?
Den skulle ikke dø så fort av jernmangel, men heller få mangelsymptomer.

Veldig merkelig.
Hvis det er noen trøst, så begynner mine også å se slik ut... Men resten av plantene vokser som bare det!
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap