Hjelp meg å bli kvitt algene! :-) (bilder)

Heisann,

Nå sliter jeg noe helt voldsomt med alger. Jeg TROR det er skjeggalger, men er ikke helt sikker heller. Det jeg lurer på er om mørkelegging i 5 dager vil løse disse problemene?
hei du. kansje du skulle kjøpt dig siamesisk algespiser. de holder fint og rent hos mig. ingen problemer med alger =0)
Jeg ble helt kvitt skeggalgene ved å bruke Happy-life algin regular/extra. Erfaringene er lagt ut i denne tråden :)
hadde nu prøvd med algespisere før jeg putter div anti alge midler opp i tanken.
Kirsebær rekene mine tok alle alger i løpet av et døgn :P Så det kan du jo prøve
Jeg plastet inn hele karet i svarte søplesekker så null lys slapp inn, skrudde av lyset inni, og lot det stå slik i 7 dager uten å fore fiskene.

Da jeg tok vekk posene og skrudde på lyset igjen var det et MEGET fornøyelig syn som møtte meg... Null alger, og skinnende rent kar
Noe sultne fisker, men stappmette eplesnegler. Verdt å prøve
Mørklegging vil helt sikkert ordne opp midlertidig, men det er jo en grunn til at dette oppsto, og hvis årsaken ikke fjernes vil vel algene komme tilbake? Derfor har en del av oss reker, SAEr, snegler, levendefødere og annet som synes alger er smaskens. Happy Carbo er en løsning hvis man har ork til å huske på å tilsette noe hver dag. Glade planter av den sultne sorten kan også gjøre susen :o)
Takker alle sammen for svar.

Er det hevet forbi en hver tvil at dette er skjeggalger slik jeg trodde?

Har egentelig ikke lyst på flere typer fisk enn det jeg har nå. Derfor er SAE uaktuelt. Reker kunne jeg jo hatt, men det beste hadde vært om det fantes en "enklere" vei.

Jeg leste tråden du linket til, Lisbeth, og er solgt. Har bestilt Happy life sammen med en ny Eheim pro 3 2075 filter. Håper dette hjelper!
Ja dette ser absolutt ut som skeggalger og middelet funket veldig bra for å bli kvitt disse hos meg. Jeg har aldri vært glad i å bruke stoffer mot alger, men dette midlet har rett og slett virket helt ufarlig (selv på mine skjelløse fisk som noen plutselig opplevde døde etter kuren)
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap