Her er din sjanse til å hjelpe en kvinne i nød!
Jeg kjøpte forleden en Opel Astra - 1995 modell. Billig og brukbar bil. Stasjonsvogn med en heeeerlig knæsjgrønn farge. Jeg har i ettertid oppdaget at dette er en heller vanlig bil langs de norske veger.
Jeg regner dermed med at en eller annen bilentusiast her inne har vært borti en bil av lignende karakter.
Det som irriterer meg så grenseløst med denne bilen.
Det FINNS IKKE nakkestøtter BAK i bilen. Jeg gikk til en skraphandler og ba om nakkestøtte til en Opel Astra 95 modell stasjonsvogn, og ble trappet på to støtter. Når jeg fysisk får bilen to dager senere ser jeg at det ikke er noen huller å kjøre støttene nedi. Problem.
Sett at jeg kræsjer, blir påkjørt bakfra eller lignende, og det sitter en stakkar bak i bilen, så får jo han en brukbar knekk i nakken.
Jeg har i ettertid snoket rundt på finn.no og sett på bilder, samt sett inn i biler som står parkert som er likens og konkludert med at i 90% av tilfellene så er det ikke nakkestøtter bak i DE bilene heller. At least it's a common problem.
Har noen av dere hatt, evt har en slik bil selv? Har dere nakkestøtter bak?
Det er heller ikke noe netting som kan hindre lasten fra bagasjerommet i å suse forrover å knuse bakhuet mitt dersom uhellet skulle være ute. Noe som naturlig nok er upraktisk.
Er da forbannet merkelig at en bil som ble laget for 15 år siden IKKE har nakkestøtter i baksetene? Eller bagasjenetting eller hva søren det heter.
Trodde det var noe alle stasjonsvogner skulle ha!