Masse babyfisk..hva gjør jeg???

Inaktiv bruker
Etter at vi nå for 2 dager siden fikk fisk for første gang i vårt lille 40 liters akvariet så er det nå plutselig 7 babyfisk å se

Alle er jo i ekstase over dette...Utrolig gøy, men så kommer spørsmålene... Vi har jo ikke peiling på hva vi skal gjøre, eller om vi i det hele tatt trenger å gjøre noe? Trenger babyene annen mat, vil de bli spist av de andre...++++ Ja spørsmålene er mange...

Vi har 4 molly fisker... Og en liten bunnfisk.. Usikker på om det er de gule eller de sølvmollyene som har fått babyer, men ifølge fiskebutikken, så skulle de sølv være ganske ivrig på formering...

Er det bare å kaste ut 40litern og kjøpe seg større nå, eller hva bør man gjøre i en slik situasjon?


Håper noen har noen gode råd...
Inaktiv bruker
Altså mine gyppy unger og platy unger spiser flak for knust til støv. Eller du kan kjøpe eget yngel fòr til dem!

Ja de vil bli spist av de andre fiskene så enten burde du kjøpe at eget akvarie bare til dem eller du kan ha dem i føde kasse, jeg ambefaler deg ikke føde kasse fordi det kan være stressende for yngelen, men hvis du må. Jeg må bruke føde kasse nå fordi det andre akvariet mitt sprakk.

Du kan også kjøpe et større akvarie til mollyne og mallen din, og det akvarie du har nå kan være et yngel akvarie.

PS: Det vil sansynligvis komme fler yngel.
Disse fiskene yngler hele tiden. Bare la yngelen gå i karet. Når plantene vokser mer til og lager gjemmesteder for yngelen vil du nok syns at det lever opp for mange yngel enn du ønsker. Et 40 liters kar blir veldig fort fullt

Kjøpe større kar? Det kan du godt gjøre om det lever opp yngel eller ei. Større kar er lettere og holde enn små
Inaktiv bruker
Takker for gode svar... Ser allerede at dem samler seg rundt plantene ja... Er oppe i 9 stykker nå... Lar dem bare være sån foreløpig, så får vi se hva vi gjør senere

Artig uansett da.... Litt av en start...hehehe
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap