Lachvarium (side 17)

I Xingu karet er det også action! Her driver hunnen og graver fælt inne i kokosnøtta si. Blir nok egg snart Her er noen bilder av henne på vei ut, ute og på vei inn. Nice ass
Må ta med et par bilder av Xingu hannen også. Og ettt til av hunnen med en mygglarve. Snaddermat
Grattis Lars.

Forrige uke kom det frem bitaeniata yngler her også, så mulig dem har sladret på hverandre, hehe. Har to kull nå med Xingu og det tredje antar jeg nå har klekket.

I fortvilelse har jeg tatt ut den ene hua, den til det eldste kullet for å se om dem klarer seg da. Som deg sliter jeg med å få dem frem. Blir spennende å se hvordan det går =)

Lykke til
Grattis Lars.

Forrige uke kom det frem bitaeniata yngler her også, så mulig dem har sladret på hverandre, hehe. Har to kull nå med Xingu og det tredje antar jeg nå har klekket.

I fortvilelse har jeg tatt ut den ene hua, den til det eldste kullet for å se om dem klarer seg da. Som deg sliter jeg med å få dem frem. Blir spennende å se hvordan det går =)

Lykke til
Takk for gratulasjoner Leif. Dessverre ble det ikke noe av denne gangen. Antagelig har hunnen bare vært klar for lek, og det var derfor hun stod over hula si og viste seg fram. Dagen etter var hun overalt i karet igjen. Fortsatt gul og fin. Nå har jeg vært nødt til å flytte karet de går i så det ble jo et lite tilbakeslag. Men jeg er sikker på at det order seg gjen snart

I dag (eller det vil si i går) var jeg en tur i Moss og hentet meg et par Apistoer til. Denne gangen er jeg rimelig sikker på at jeg har fått med meg en atahualpa hann!. Fikk med meg en hunn til også. En som vi antok var en agassizii "Pastel" hunn, men som jeg lurer litt på om ikke er en atahualpa hunn til... Får gi dem et par dager.

Fikk forøvrig med meg 5 stk Nannostomus trifasciatus også. Har satt disse og det (så godt som) garanterte atahualpa paret i et tomt 68l.
Bilder av den nye atahualpa hannen. Ganske sikker på at dette er riktig. Den blir foreløbig jaget veggimellom av hunnen som er knallgul og sjefen i karet, selvom begge to var nyinnflyttede i dette karet i går ettermiddag. Men hannen var stresset etter en kjøretur fra Moss og hunnen bare etter en par sekunder over vanflaten ved flytt fra karet nedenfor. Er nok derfor. Kommer snart noen bilder av henne også. Hun er knallfin!
Denne var mer lik hannen min ja, hehe. Grattis.
jeg har en trio med 1+2. Paret som har dannet seg jager den andre hua en god del her. Litt små hissig apisto dette vil jeg tro =)
Her er bilder av atahualpa hunnen
...og her er noen bilder av det som er kjøpt som agassizii hunn. Problemet er som nevnt at atahualpa, agassizii og bitaeniata går i samme kar i butikken og spørsmålet er om ikke dette også er en atahualpa hunn... Synes den ligner litt for mye på den andre... Noen som kan hjelpe?
Her er et tidligere bilde av min A. atahualpa-hue... Har ikke tatt noen bilder på en stund nå, men hun har blitt litt av et syn. Skjønner godt at de ble kalt Apistogramma sp. "Sunset" tidligere!

S
For å være helt ærlig: Jeg synes det ser ut som om Mike Wise har tatt feil. Den jeg nå kaller en atahualpa hunn har butte stråler foran i ryggfinnen. Din har spisse Simen. Den jeg kaller agassizii hunn derimot har spisse stråler...

Kanskje den Wise mente var en atahualpa er en agassizii? Og kanskje den jeg fikk med meg nå sist er en atahualpa hunn...?

And the story continues...
Hei Lachris! Her har du et par nyere bilde av A. atahualpa-hua...
Håll'åpp! Forsøker å ikke bli fristet til flere sortvannsarter her nå!
Hvis du allikevel må lage sortvann......
Det var mellomlagring da Sigmund, har plass til en 63-liters bøtte og det tar 24 timer å bli kvitt hardheten. Nå er det selvfølgelig ingen lov som sier man må ta alle vannbyttene samme dag når jeg tenker meg om, og å bære vann opp trapper er gratis trim. Hmmm...
Linda W
Det var mellomlagring da Sigmund, har plass til en 63-liters bøtte og det tar 24 timer å bli kvitt hardheten. Nå er det selvfølgelig ingen lov som sier man må ta alle vannbyttene samme dag når jeg tenker meg om, og å bære vann opp trapper er gratis trim. Hmmm...



Jeg har en 90L dunk jeg tidligere brukte til mellomlagring Linda. Har ikke akkurat brukt for den lengre..... Den har også ordentlig lokk med gummi foring slik at når du strammer til blir tanken tett..... God trim ja.... ikke rop det så høyt =)
S i m e n
Hei Lachris! Her har du et par nyere bilde av A. atahualpa-hua...


Den er jo mye mer orange enn min, men ellers er det mye likt synes jeg. Får bare se an litt hvordan ting utvikler seg. Og så har jeg lagt ut nye bilder på apistogramma.com. Får se om Mike Wise tar seg tida til å svare igjen.
Her har du bilde av hannen og en av huene mine. Vet ikke om disse er mer like enn Simen sine? Kan nok variere noe fra lokasjon til lokasjon Lars
LOFFA
eg har en 90L dunk jeg tidligere brukte til mellomlagring Linda. Har ikke akkurat brukt for den lengre..... Den har også ordentlig lokk med gummi foring slik at når du strammer til blir tanken tett..... God trim ja.... ikke rop det så høyt =)


Betrakt den som solgt Leif, hvis du får den med deg skal du jo holde et foredrag jeg veldig gjerne vil høre...
Linda W
[QUOTE=LOFFA]eg har en 90L dunk jeg tidligere brukte til mellomlagring Linda. Har ikke akkurat brukt for den lengre..... Den har også ordentlig lokk med gummi foring slik at når du strammer til blir tanken tett..... God trim ja.... ikke rop det så høyt =)


Betrakt den som solgt Leif, hvis du får den med deg skal du jo holde et foredrag jeg veldig gjerne vil høre...

Tenker du da på i Drammen? Send meg en PM på FB =)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap