Erfaringer med perlegurami

Jeg sitter og skal forandre litt i sammensetningen min i karet.
Karet er på 200 liter, med sandbunn, og masse gjemmesteder. Karet er veldig langt, da det er laget etter elveakvariums-mål.
Scalarene skal ut, da karet er for lite. Jeg har kjempelyst på perlegurami, men er litt usikker på om karet allerede er fullsatt, eller om fisken passer sammen med de jeg alt har. Innspill tas imot med stor takk :o)

Sammensetning:
- 15 Kongotetra
- 5 kampfisk
- 9 kuhlii-åler
- 6 Maller
- 3 snegler

Har googlet litt innad i forumet her, men ikke funnet noen særlig "fasit" på dette...
Er perleguramien aggressiv av seg mot mindre fisk? Så en tråd der den plaget neon-tetraer og maller.

Synes dere karet allerede er fult, eller er det plass til ett gurami-par?

Tenker på å prøve reker med tiden.. Kan dette bli ett problem?
Slenger med et bilde av karet... På forhånd, takk for innspill :o)
Det går greit med et perle par her, men jeg ville ha byttet ut stimfisken. Kongotetra blir jo veldig store da!
Jeg har ikke opplevd at mine 4 perler har plaget mine falske neon...
Jeg hadde et par VF i min 240liter og de plaget ikke de andre fiskene i det hele tatt, men mulig at det er litt forskjell fra par til par/karr til karr....
Bettina
Det går greit med et perle par her, men jeg ville ha byttet ut stimfisken. Kongotetra blir jo veldig store da!


Japp, i know. Men tenker å gi det en sjanse, da karet er langt. Eventuelt tenkte jeg å bytte de ut med Venusfisk eller Rasbora :o)
Hei

Vi har tre hunner og en han i et 280l kar, og de perleguramiene er jo verdens fredligste..... de går sammen med Guppy, sverddragere, sugemaller, pansermaller, og to praktbotia.

det eneste er at det hender de jager hverandre når vi gir fòr.
Må barer bekrefte det Vegard sier. Jeg har et par som jeg har hatt vedgi lenge. uansett hva jeg kommer med av andre fisk så tilpasser de seg. De er fredlige og harmoniske og velig fine å se på. Heia Perlene . Det du ikke må ha sammen med dem er finnenappere. Ellers så fikser de mye rart.
Kongoene er ganske flinke til å nappe finner, men de har pleid å gi seg sånn etter to-tre dager. Kampfiskene går de jo fint med, selv den med langt slør :o)
Da prøver jeg meg på litt perler tenker jeg :o)
Vegard Ulset
Hei Vi har tre hunner og en han i et 280l kar, og de perleguramiene er jo verdens fredligste..... de går sammen med Guppy, sverddragere, sugemaller, pansermaller, og to praktbotia. det eneste er at det hender de jager hverandre når vi gir fòr.


jeg har nesten samme sammensetning i mitt 200 liters kar(bare jeg har molly, en tigerbarbe og en liten jeg ikke helt vet hva heter istedenfor ikke guppy, og praktbotia) og perleguramiene mine er fredelige som få, kun littegrann jaging av og til med foring ja,men det kun på hverandre
Jeg har også perlegurami, og de er jo så fredelige. Guramien er jo som regel i øverste skjikte, så jeg skulle ikke tro det skulle være noe problem med et par i karet ditt. Det blir jo mest kampfisken de deler plass med
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap