Noen som vet?

Når jeg startet akvariet mitt var jeg så ivrig at jeg glemte helt å se på navnet på plantene jeg kjøpte. Noen av de har jeg funnet igjen i basen men ikke denne. Denne er noe av det mest hardføre jeg har hatt av planter. Null alger og ikke råtner bladene. Den har en litt blekere grønnfarge enn de andre.
Dette ser veldig ut som en fredslilje. Men det er ikke en akvarieplante og vil etterhvert dø hvis den blir stående under vann for lenge. Det er en sumpplante så den tåler å ha det vått ganske lenge. Hvor lenge har du hatt den?
Jeg tror ikke det er en fredslilje. Den står i vinduskarmen. Eller er det forskjell på fredsliljene? Jeg har hatt den i 6 uker nå. Like fin og det kommer stadig nye skudd.
ElisabethS
Det er ikke en fredslilje. Den står i vinduskarmen. :) Jeg har hatt den i 6 uker nå. Like fin og det kommer stadig nye skudd. Tror ikke dyrebutikkene selger fredsliljer som akvarieplanter heller..? :P

Jo, det er det faktisk flere dyrebutikker som gjør ja. Og uvitende akvarister betaler godt for det også.
Ja da er det kanskje det da. Jaja får se om den dør etterhvert..og jeg som trodde jeg hadde fått en plante som forble grønn og fin!
Dette er også eksempler på planter som blir solgt uten at butikken informerer eller selv vet at det er stueplante eller sumpplante

[External Image]

[External Image]
Den nederste så jeg i brumunddal senest på fredag. Jeg har ikke tenkt tanken at de tar inn slikt engang. Takk for info, jammen kjekt å vite.
Synes det ligner mer påSpathiphyllum wallisii.

Det er faktisk 9 stk på forumet som har registrert denne planten.
Bettina
Synes det ligner mer på[URLBLOCK1] Det er faktisk 9 stk på forumet som har registrert denne planten.

Jeg synes også det ligner mer på den. Blir nesten litt irritert her jeg. Alt som står her inne av høl i hue-erfaringer folk har med diverse dyrebutikker rundt om kring og dette kan jo bare føye seg inn sammen med det andre. Hrmpf
Ja man blir litt irritert. Her er en tråd jeg hadde med feil innkjøpte planter i 2007
Bettina
Ja man blir litt irritert. Her er en tråd jeg hadde med [URLBLOCK1] i 2007

Ja se der ja! Hmm...Det positive er vel at vi iallefall lærer! Nå skal jeg være mere obs på hva jeg kjøper av planter.
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap