Deformert platy, kan det sje ?

Har en platyfisk som har virket helt ok siden eg kjøpte den. Den var sån hallfeit så eg trodde den kansje ventet barn. At den i den seneste tid har vert litt for seg selv, var enda en hint om at den kansje skulle få unger. Men til min forskrekkelse så var fisken helt merkelig form når eg kom hjem i dag. Magen som den hadde er nå helt flat og den ser ikke serlig fint ut.

Kan d vær den har fødet siden magen er totalt vekke eller kan en fisk bli deformert over natten ?



Ps: Ser ikke noe yngel, men har noen plasser der de kan være skjult.
Har den "knekk" i ryggen? Har du bilde av den? =)
ryggen ser helt vanlig ut, skal prøve å ta et bilde av den.
litt dårlig bildet, men du ser d kansje
Syns ikke ryggen ser normal ut. Den er litt bøyd. Noen ganger har guppy en parasitt, som gjør at de får en sånn knekk i ryggen. Kanskje denne platyen har det?

Noen andre her som ser hva som feiler?

Beklager at jeg ikke var til noe særlig hjelp.... =)

Disse bildene er kansje litt bedre.

Har sett noe liknende med guppy før, men føler det ikke var helt likt som denne.
Er redd for at den er i ferd med å dø. Når fisken ser slik ut har jeg aldri fått det til å gå andre veien. Vet hverken hva som feiler den, eller hva det kommer av.
ser ut som den sliter litt, holder seg for seg selv og skjuler mellom noen planter. børde jeg avlive den hvis den ikke blir bedre innen kort tid
Når en av mine er hinsidet etthvert håp tar jeg like godt livet av den først som sist. Ingen hensikt at de skal lide unødig. I tillegg risikerer du at den dør og havner under en rot eller bak en stein så ser du den ikke og den blir liggende å forsure miljøet. Selv om de andre spiser den etter hvert.

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap