Ål

Kjøpte 2 ål Ca 25 cm lange før helga. Nå er en av de borte. Da er det 2 muligheter. 1 Gravd seg ned . 2 hoppet ut. Finner den ikke. Noen med erfaring her?
Hva slags ål er det snakk om ?

Mest sannsynlig har den bare gravd seg ned. Det gjør blant annet kuhli ål, pilnebb og vanlig ål fra norsk fauna.
Hvis de var 25 cm lange tipper jeg det er øreål?

Disse er kjent for å komme seg ut av akvarier. Det er kjempeviktig at hver minste lille glippe i lokket er tetta igjen.
Ål
Det er (Var) nok en øreål. Fant den bak akvariet. Har en til, morsom i akvariet. Har nå senket vannstanden noe. Takk for svar
Hvis det er ei glippe i toppen skal du senke vannstanden mye for å unngå flere ål på gulvet. Disse hopper høyt
Ål
Nå har jeg teipet igjen de åpningene som den krøp ut så får vi håpe den andre vil bli.

EVIG EIES KUN DET TEIPTE
ikke den eneste som har opplevd det der akkurat.. men de lever overaskende enge på land!
Ja disse havner fort på gulvet, har lest om masse fisk som det står at kan gjøre dette men det er bare en gang jeg har opplevd at dette har skjedd og det var den første dagen med øreål, Men det er bare og bruke teip på hullene slik at de ikke kryper ut(som signaturen min sier ;D )
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap