Elefantfisk
Postet 08.12.10 kl 08:21
både kjempe og vanlig elefantfisk er avlet i fangenskap.
de gyter i mose mopper, og de kan ikke avles i akvarie grunnet alle de elektriske signalene de sender ut reflekteres i glasset og forvirrer dem.
de skal vist være avlet i menneskeskapte dammer.
prøv å hiv oppi en dott med mose de vil elske det =)
de gyter i mose mopper, og de kan ikke avles i akvarie grunnet alle de elektriske signalene de sender ut reflekteres i glasset og forvirrer dem.
de skal vist være avlet i menneskeskapte dammer.
prøv å hiv oppi en dott med mose de vil elske det =)
Postet 08.12.10 kl 10:01
katie_Discus&L200både kjempe og vanlig elefantfisk er avlet i fangenskap. de gyter i mose mopper, og de kan ikke avles i akvarie grunnet alle de elektriske signalene de sender ut reflekteres i glasset og forvirrer dem. de skal vist være avlet i menneskeskapte dammer.
Kan du vise til kilden du henter informasjon fra? Det er så lite informasjon å finne om elefantfiskene og jeg skulle gjerne vite mer
Postet 08.12.10 kl 11:35
Postet 08.12.10 kl 12:00
hatt elefantfisker i alle år og har lest informasjon på fransk, engelsk, og tysk om de (ikke det at jeg kan tysk men min søster kan)
og jeg gravde og gravde i flere timer på internett og bøker, og i tilleg så viste de for noen år siden en dokumentar på tv om den vanligste elefantfisken og da fortalte de om dette med at de ble forvirret fordi når de sendte ut"skal vi leke jeg er en jente" så blir den meldingen sendt ut i akavriet og kommer tilbake "vil du leke jeg er en gutt" så alt blir bare feil.
men de klarte å avle de i menneskeskapte dammer laget for å likne elefantfiskenes miljø.
de skal vist bare lege eggene i moseballen og stikke så får yngelen klare seg selv.
når man importerer fisk kan man velge mellom oddlad og VF.
vi har jo åomt ganske langt i oppdrett på fisk =)
for ikke mange år siden var jo oppdrett på discus "umulig".
så leste jeg at de lekte i mosedotter, så jeg kjøpte en håndfull javamose klemmet sammen som en ball og hev oppi til mine elefantfisker og de lekte med den som om det var en fotball.
veldig kjekt å se =)
men bare info eg har funnet rundt om kring har ingen garanti for at det er sant!
og jeg gravde og gravde i flere timer på internett og bøker, og i tilleg så viste de for noen år siden en dokumentar på tv om den vanligste elefantfisken og da fortalte de om dette med at de ble forvirret fordi når de sendte ut"skal vi leke jeg er en jente" så blir den meldingen sendt ut i akavriet og kommer tilbake "vil du leke jeg er en gutt" så alt blir bare feil.
men de klarte å avle de i menneskeskapte dammer laget for å likne elefantfiskenes miljø.
de skal vist bare lege eggene i moseballen og stikke så får yngelen klare seg selv.
når man importerer fisk kan man velge mellom oddlad og VF.
vi har jo åomt ganske langt i oppdrett på fisk =)
for ikke mange år siden var jo oppdrett på discus "umulig".
så leste jeg at de lekte i mosedotter, så jeg kjøpte en håndfull javamose klemmet sammen som en ball og hev oppi til mine elefantfisker og de lekte med den som om det var en fotball.
veldig kjekt å se =)
men bare info eg har funnet rundt om kring har ingen garanti for at det er sant!
Postet 08.12.10 kl 12:42
Postet 08.12.10 kl 13:11
Postet 08.12.10 kl 15:24
Postet 08.12.10 kl 15:26
Postet 08.12.10 kl 15:54
Postet 08.12.10 kl 15:56