Dragefinne (rainbow treadfinn)

har dragefinne i akvariet mitt.. de spenner ut finnene sine som de skal gjøre når de skal til å parre.. det eneste er at jeg lurer på om jeg bare har hanner? det er litt dårlig forklart på treffet på søket jeg tar her inne, og bildene hjelper ikke heller.. så da lurer jeg på om det er noen som kan forklare meg litt nøyere hvordan jeg ser forskjell og OM de i det hele tatt spenner finnene ut når det bare er hanner. det står jo her inne at de må være begge kjønn for å gjøre dette??
Iriatherina werneri er en fantastisk flott stimfisk. Desverre har det det siste året vært umulig å få tak i hunner, så mest sannsynlig har du kun hanner. Det er nok de som fanger fiskene som tror at de lettere får solgt dem når de er pene, for hannene er mye penere enn hunnene. Veldig synd. Jeg kjøpte 20 stk for over et år siden og fikk hunner også. Hunnene ser ut som litt "kjedelige" sild. Hannene flapper mot hverandre selv om det ikke er hunner til stede. Jeg mistet mine (tror jammen jeg fikk noen gamle fisk...) og når det kun var en hann igjen flappet han mot det som svømte forbi, totalt uanfektet av at de ikke var i samme familie en gang.

Det er viktig at disse får smått for. Ikke bare er munnen liten, men svelget er visst enda mindre

Her er en flott side med mye info
ja, det kan nok stemme at det bare er hanner, da.. de har tråder og svart og rød på seg alle sammen... det hadde de i butikken også.. men, de er jo veldig dekorative bare synd jeg ikke fikk hunner også.. det blir jo liksom ikke flere når alle er homser, hehe uff, den var vel litt stygg det med smått for har jeg allerede fått med meg, og de tar heller ikke 'store' flak eller biter, så det gjør det faktisk enklere å sørge for at kileflekkrasboraene får nok mat, samtidig som regnbuefiskene gjør det.. rasboraene eter jo alt som svever foran nesene, eller som lander på vannflaten.. takker for linken også
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap