Ustabil vanntemperatur

Har et spørsmål angående ustabil vanntemperatur i mitt Rio 125. Det virker nemlig som om lysarmaturet øker temperaturen i karet med ca 1 grad i løpet av dagen (ca 10 timer med lys). Er dette normalt, eller har jeg "høyfjellsrør" i armaturet mitt?
helt vanlig det..... spesiellt i mindre karr...
Ja det er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Men om sommeren, hvis det er veldig varmt bør du følge litt med kanskje. Jeg kjører bare halvparten av lysrørene om sommeren for å unngå for mye varme.
Samme her i min 400 liter. Kjører bare to rør isteden for 4. Hvis du ikke har fisker som hopper fælt så er det også en ide å la åpne opp dekkglass / armatur litt sånn at du får mer sirkulasjon i lufta der. Det helper endel. Tror uansett ikke 1 grad gjør noe særlig. Jeg var oppe i 28-29 grader i sommer selv om jeg hadde kolben på 26. Tror ikke jeg kjente at det var varme på kolben i det hele tatt i sommer så detvar ikke kolbens "skyld". Høy lufttemperatur sammen med armaturet greide alså å presse temperaturen i vannet ganske høyt. Temperaturen sank greit når jeg luftet litt så jeg en en liten kloss i armatur luka noen uker. Hadde grei temperatur etter at jeg begynte med dette.
Ok.. Da senker jeg skuldrene og finner npe annet å tenke på..
legger inn et spm her.. er det krise hvis det svinger 2-3 grader om natta. bor i kald blokk...
toft
legger inn et spm her:).. er det krise hvis det svinger 2-3 grader om natta. bor i kald blokk...

Kommer litt an på hvilke fisk du har, men det høres litt i meste laget ut.

Det er forresten ikke mange hundrelappene du må ut med for en varmekolbe som har stor nok effekt til å holde stabil temperatur.
ja det som skjedde var at den varmekolben jeg hadde gikk i stykker , bytta med en gammel jeg hadde. ikke så kraftig. føler den er for "svak". ha koral platy, 1 gibbiceps og noen SAE
Tilfeldig bekjentskap
© Martina Rozinek
Reklame for plussmedlemskap