Fiskesammensetning og antall

Jeg har et 240 liters akvarie med foreløpig 2 ancistrus, en hann og en hunn.
Jeg lurer på om jeg kan ha corydoraser og kardinaltetraer sammen med ancistrusene.
Og om dette er mulig, hvor mange kan jeg ha av hver type? Jeg vil gjerne ha litt flere ancistruser også om det er mulig

På forhånd takk

MVH Marnie
Ikke noe problem å ha cory sammen med ancistrus og kardinaltetra, trives i samme vannverdier også. men jeg ville ikke satt inn flere ancistrus. Setter du inn hule til dem blir de fort fler også. Jeg hadde et par med ancistrus i 250 litern jeg hadde før. Jeg syns dem tok stor plass i karet! De var bryske og lagde mye leven i karet. Først i matfatet og jaget vekk andre fisk fra maten. Var veldig glad for å bli kvitt dem jeg...

Inaktiv bruker
kanskje 10 coryer og 50-100 kardinal hadde vært min samensettning av det du nevnte der,men jeg vill helst ha scalare og kardinal, jeg vet om noen som har 10-12 ancistrus i en 325 liter og det går helt bra,men har egentelig ikke så god erfaring med ancistrus...

Mvh Kristian.
Scalarer og kardinal tetra er ikke alltid en god løsning. Når scalarene blir store, blir kardinalene fôr... Jeg hadde mange voksne scalarer og heiv oppi 120 kardinaler. Neste dag var det 17 kardinaler igjen og mange feite scalarer.

Men tilbake til spørsmålet, velg fisk som trenger samme vannverdier. Både, ancistrus, scalarer og corydoras trenger stort sett samme vannverdier. Ett par med Apistogramma dvergciklider hadde og gjort seg fint i ett slikt kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Benedicte Gabrielsen
Reklame for plussmedlemskap