Bubble eye goldfish

Jo, altså, jeg leste en plass at en gullfisk-variant som heter "Bubble eye goldfish". Jeg har hele tiden tenkt at disse var en oppdrettsvariant, men når jeg leste på noen sider så sto det faktisk at de var en naturlig form, og at de ikke var avlet slik at de ble seende ut sånn? Hva tror dere er riktig? Hvis dere vil se bildet av den er det bare å søke etter det på google.
Plussmedlem
Hvis det er en ting som er sikkert så er det at dette er en oppdrettsvariant. En ganske drøy en også...

Hvor har du lest noe annet?
Dette er en oppdrettsvariant ja, bare mennesker som klarer å lage så stygge fisk :p

Syns du burde lenke til kilden du leste at dette er en naturlig gullfisk
Lisbeth
Dette er en oppdrettsvariant ja, bare mennesker som klarer å lage så stygge fisk :p Syns du burde lenke til kilden du leste at dette er en naturlig gullfisk


Jeg begynte å lure litt ja, når de skulle være naturlige o_o Jeg leste det ihvertfall her:
http://onlinetopreseller.com/goldfish/?p=3195

Det var flere sider også, for den siden der trodde jeg ikke så mye på, men når jeg leste det på flere sider så begynte jeg å lure :p
Skulle nesten vært aldersgrense på sånne sider som du linket til Loomis... Grotesk!
Plussmedlem
Jeg blir kvalm hver gang jeg ser på slike bilder av sånne fisker.. helt grusomt! Jeg skjønner faktisk ikke hva folk tenker på når de ønsker å holde fisker med ballonger under øynene. Det hadde ikke falt meg inn! Jeg skjønner meg heller ikke på oppdrettere eller de som selger disse variantene av gullfisk. Det er vel bare penger verden dreier seg om..

Slørhaler er OK, men når det blir verre enn det, da mener jeg det ikke skulle vært lov til å selge de. Da jeg bestemte meg for å holde gullfisk, gikk jeg for den vanlige varianter, og ikke disse syke, stakkars oppdretsvariantene vi mennesker har klusset til.
Sushii
[QUOTE=Lisbeth]Dette er en oppdrettsvariant ja, bare mennesker som klarer å lage så stygge fisk :p Syns du burde lenke til kilden du leste at dette er en naturlig gullfisk


Jeg begynte å lure litt ja, når de skulle være naturlige o_o Jeg leste det ihvertfall her:
http://onlinetopreseller.com/goldfish/?p=3195


Det er det mennesker gjør. Når de finner en skavank på et dyr de syns er morsom, skiller de ut dyra med skavankene og dretter videre på dem. Så her har det altså dukket opp en boble under øyet på fisken, plagsom skavank som mennesket har avlet videre på. Samme gjør vi med enkelte hunderaser, skiller ut og avler videre på de som feks er fødd med for mye hud, inntykt nese, for korte bein eller for lang rygg. Det fins alt for mange dyr som lider for at de skal se "morsomme" ut. Så dette er 100% menneskeskapt fisk/oppdrettsvariant! I naturen hadde jo denne fisken ikke overlevd ett minutt...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap