Er dette heckels ciklide?

Hei. Kjøpte 3 stk ciklider hos dyrebutikken for en uke siden og fikk opplyst at dette var heckels ciklider:

Er dette samme fisk som de jeg har lagt ut bilder av? Synes mine er veldig bleke og fargeløse i forhold til andre jeg har sett bilder av på nettet. De er ganske små ennå, de to største er ca 8 cm, så kanskje de farger mer ut etter hvert som de vokser? Og i så fall, hvor fort vokser disse fiskene?
du har fått 3 satanopecara juripari =)
tror de vokser relativt fort og skal kunne bli 25 cm store.
takk for hjelpen, vet ikke om jeg bør være skuffet eller glad nå egentlig. Dårlig av butikken å selge dem som noe helt annet i vertfall. Blir disse like flotte som heckelsene? Håper ikke de blir hissige med alderen hvertfall, akkurat nå blir de jaget vekk av scalarene hver gang de kommer for nærmt
har 3 slike selv i samme størrelse, kjøpte dem med vilje da.
har også 4 heckel cikldier, de er helt klart mer fargesterke fisker.
tror de er snille som voksne også, men alle ciklider er jo hissige under lek.
jeg ville igrunnen klagd til butikken da heckel ciklider er dyrere en satanopecara, så hvis du betalte for heckel ciklide men fikk en billigere ciklide er jo det feil.

får prøve å gå tilbake å klage da, håper de vil ta dem tilbake selv om det er 2 uker siden..
betalte 777 kr for alle tre foresten, er dette mye mer enn hva de vanligvis koster?
shit dyyyyrt :O
ville ikke betalt mer en 150 stykket for de.
heckel er jo dyrere ca 250 stykket.
ja var det de ble solgt for og jeg betalte jo 259 pr fisk. så kommer vel til å dra inn å klage i morgen
Hvor kjøpte du de?
Jeg bori Bergen jeg også! Hadde de flere igjenn?
Aqua360
Hvor kjøpte du de? Jeg bori Bergen jeg også! Hadde de flere igjenn?


du vet vel at disse trenger mer en et 120L akvarie? og at du må minst ha 5, da de går i flokk.
Ja, selvfølgelig vet jeg det??
Jeg er ikke dum heller, selvfølgelig går ikke en fisk som blir 20-25 cm i en 120 L, men vi skal skaffe oss en 380 Liters akvarie
så bra =) får vondt inni meg av å tenkte på at noen så flotte fisker blir tappet i et like kar.
men jeg ville ikke betalt så mye for de, de er ikke dyre ciklider, spesielt ikke i den størrelsen.
så jeg ville snakket med daglig leder eller noe i butikken for å få en fear pris på de =)

Ok
Men dette karet blir vel mest pappa sitt.
Skal kjøpe et 176L akvarie og lurer på om du vet om noen Geophagus arter som passer i et så lite akvarie Synes geophagus artene er så fine! noe spessielt med de!
alle jordspisere er jo helt fantastiske =)
sommerfuglciklide er jo en mikrogeophagus.
eller så er det gymnogephagus artene som er mindre.
i en 176 L vile ge holdt med til dvergciklider eventuelt et par på 15 cm noe slag.
Det er riktig som det er sagt at dette ikke er a. heckelii.
Det stemmer at det er en eller annen satanoperca men hvilken er helt umulig å si ut fra bildene. Mest sannsynlig er det leucosticta eller jurupari men de mørke tegningene kan også stemme med pappaterra
Faktisk kan det være vanskelig å skille noen av typene/ artene som voksne også (f.eks jurupari/ leucosticta) med mindre man ser dem leke og kan artsbestemme dem ut fra hvordan de pleier eggene (ovofil/ larvofil)
Prisen synes jeg ikke var så gal. Er det f.eks leucosticta eller pappaterra så ville jeg sagt at de var ganske rimelige.....
har levert fiskene tilbake til butikken så nå er det ganske tomt og trist i akvariet. får ta meg en fisketur til neste uke, prøve å få tak i altifrons, red head tajapos eller heckels.
Hvilken butikk?
Skal anbefale de for pappa :P ; )
Bertn
har levert fiskene tilbake til butikken så nå er det ganske tomt og trist i akvariet. får ta meg en fisketur til neste uke, prøve å få tak i altifrons, red head tajapos eller heckels.


god fisker hold øye på rubikk det er regelmessig Altifronser og read head ute og går
men heller mindre heckel.
kjøpte dem på galleriet. men nå har jeg fått 3 altifrons
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap