Hva kan jeg ha sammen med kampfisken?

Hei dere

Jeg har en kampfisk hanne og 38 liter akvarium.. Jeg vil gjerne ha noe mer oppi der, men hva?? Noen fine/kule fisker dere kan anbefale? Jeg vil gjerne ha reker også?
Er ingen ekspert, men lest at den skal være fredelig sammen med de fleste fisker så lenge det ikke er av samme art eller en fisk som er langfinnet og sterke farger

Av reker har jeg selv 2 viftereker som er ganske morsomme og ha
Også har jeg noen Neocaridina heteropoda yellow som også er ganske morsomme og følge med på


Den kan heller ikke bo sammen med fisker som er finnenappere, siden disse vil forsyne seg av kampfiskens finner.

Reker er ikke anbefalt sammen med kampfisk.
Reker og kampfisk fungerer veldig dårlig sammen. Kampfisken er glupsk og kommer til å spise rekene.
Labyrintfisk er generelt glad i å spise rekelignende dyr. Men jeg har feks en kampfisk hann som har så langt slør at han ikke akkurat er den raskeste fisken i karet Han får ikke tak i reker. Så det kommer litt an på sløret til kampfisken
Tusen takk for svar

Er det noen av dere som har konkrete forslag til fisk? Er rimelig fersk på ferskvann (driver egentlig mest med salt), så er ikke kjent med de forskjellige fiskene. Synes det er en stor jungel hehe
Hva med noen små, røde rasbora eller noen kuhliiål? Rasbora kan være veldig små når man kjøper dem i butikk, så det kan være en fare for at kampfisken klarer å spise dem. Prøv i så fall få de største eksemplarene.
dn ålen var kul Den hadde sikkert mannen min vært glad for også hehe Tok meg laaaang tid for å forklare at vi ikke kunne ha ål i saltvannskaret :P
Kjøp rundt 5-6 stykker og ha en del røtter, planter og blader (f.eks. eikeblader) i bunn i karet. Kuhliiålene elsker å snirkle seg rundt sånt
Kan jeg virkelig ha så mange i et så lite kar?
Det er ikke noe problem å ha 5-6 kuhlii i et sånt kar, nei. De tar ikke mye plass, og er heller ingen stor belasting på filter. Man bør minimum ha såpass mange uansett, da de er meget glade i selskap, og blir mye mindre sky om de er flere.
Kult Mye moro man kan ha av ferskvannsfisk også

Noen fler forslag?
Får man som regel kjøpt sånn kuhliiål i vanlige dyredutikker?
Dem har kuhliiål i nesten alle dyrebutikker
Vertfall alle de dyrebutikkene jeg har vert i så har dem alltid hatt kuhliiåler
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap