Ommøblering?

Lurte litt på hvordan det er for fisk og planter når man ommøblerer og flytter på ting? Har sand med forløpig bare anubias, kan de ta skade av å bli flyttet på?
Har noen botia som er ganske territorielle og passer godt på hulen sin, er det da dumt og flytte på hulene deres? '
Det er greit å ommøblere en gang i blant

Anubias trives ikke med å være plantet på bunnen, de bør du feste på røtter.
Så de vil dø etterhvert hvis du ikke flytter på dem

Har du fisk som krever gjemmesteder og passer godt på dem bør du tilby flere gjemmestder. legg gjerne ut et bilde av innredningen i karet ditt
Takk for tips før anubisen min dør!!! Skal feste dem på roten i morgen- godt jeg investerte i en kjemperot da!=)
Har laget godt med huler av stein i dag så både botiaene, maller og elefantfiskene har nå lagt beslag på hver eneste en!=) Skal lage meg noen kokoshuler og tenkte jeg. Skal få lagt ut bilder når jeg er ferdig!=)
For territorielle fisker har det dobbeltsidig betydning: De bør i utgangspunktet ha mulighet til å danne revir, og om ting blir ommøblert så kan det få de til å danne nye revir -om de har muligheten.

Er for eksempel typisk for ciklidehold at man møblerer om litt før man introduserer ny fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap