Hvordan fange fisken?

jeg har et lite problem som jeg håper noen kan svare på.har prøvd i to dager nå på å få fanga opp tre neontetraer fra karet mitt.de er jo kjappe som fanden og jeg får d ikke til.finnes d et triks som noen har gjennom erfaring lært seg?noen tips anyone?
Bruk 2 håver, jag fiskene med den ene håven mot den andre

Hvor stort er karet, og har du masse inventar i det?
har nemlig prøvd dette et par ganger.men skal prøve noe annet litt senere i dag.karet er på 250 liter og d er dessverre nok gjemmesteder.
Tapp ned vannet en del, slik at dem får mindre spillerom og sett ned sperrer som leder dem inn i et mindre område.

Er ikke så vanskelig.
hehe, ja det er ikke all fisk som er like enkel å fange. Godt råd å tappe vannet og bruke 2 håver. Jeg tar å lukker dem inn mot hjørnet i akvariet, og ikke minst er veldig rask med håven.
Plussmedlem
Også viktig at håvene ikke er for små.
To små håver er ubrukelige når man skal fange raske fisker.

Hva er bredden på håvene dine?
Du kan lage en "fiskefelle" . Ta en halvliter plastflaske. Fjern papir og lim på flasken, legg denne i bånn av akvariet med litt fiskemat inni. Ta flasken fort ut når fisken er inni. :o)

lykke til..
flere gode tips her nå.heldigvis klarte jeg d tidligere i dag da jeg måtte bytte en del vann pga nitritt nivået.de små er fanget inn og har ny bolig
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap