Spaghetti til reker?

fant denne på youtube er dette noe som går greit eller kan dei dø av det?

noen som har noe formening om dette?
Plussmedlem
Ser jo ut som om det går helt supert på den videoen iallefall! Prøv med littegrann og se om rekene spiser det, det er sikkert ikke farlig. Ta uansett alltid ut evt. rester, ellers blir det bare liggende og forurense vannet. Fikk litt lyst til å prøve spaghetti selv til mine reker! :P
skal prøve litt nå eg også
Gikk det bra å fòre med spaghetti?
Måtte teste det. Både reker ancistrus, guppy og corydoras pygmea så ut til å like det.

Kan jo ikke vite om det er bra for dem, men det vil vel tiden vise.
Jeg puttet oppi spaghetti i sta,rekene gikk jo helt amokk
Håper ikke det ødelegger noe vannverdier eller at spaghetti i seg selv ikke er bra for dem,tar ut restene før jeg legger meg og satser på at det går bra,ser i allefall ut som at de har spaghetti fest i to av kara mine
På Sopps-pakka sto det forsvinnende lite, men på en pakke Kungsørnen Fullkornspasta står det følgende:

Innhold: Fullkornsmel av durumhvete (durum er eneste ingrediens i Sopps også)

Næringsverdi pr 100g tørr pasta (1 spaghettistang gir ikke utslag på brevvekta)
Protein: 14g
Kullhydrat: 65g hvorav 3g sukkerarter
Fett: 2g hvorav mettet 0,5g
Kostfiber: 6g
Natrium: 0,0005g
Fosfor: 240 mg
Jern: 3,8 mg
Magnesium: 87 mg

Kan ikke tenke meg at dette kan være annet enn bra? Så lenge man gjør som Lene E sier, og fjerner spaghettien før den går i oppløsning. Tror ikke det blir noen katastrofe hvis man glemmer det heller, men jeg liker klart vann :o)
spagetti er jo laget av Hvete, er vel neppe farlig for reker?

Brukte å gi spagetti til hønene da jeg hadde det, høns syns spagetti er kjempemorsomt og later som de spiser mark. Moro å se høns som rister og kaster på spagettien for å drepe den :o)
Inaktiv bruker
cara79
spagetti er jo laget av Hvete, er vel neppe farlig for reker? Brukte å gi spagetti til hønene da jeg hadde det, høns syns spagetti er kjempemorsomt og later som de spiser mark. Moro å se høns som rister og kaster på spagettien for å drepe den :o)


loooool
ville kanskje fått for økologisk pasta, bare for sikkerhets skyld. Ingen sprøytemidler og kunstig gjødning :o)

Forer helst med økologisk squash til mallene mine, mer næring og mindre kunstige stoffer :o)

cara79
ville kanskje fått for økologisk pasta, bare for sikkerhets skyld. Ingen sprøytemidler og kunstig gjødning :o)

Ja, det er vel eit stort problem med alle sprøytemidla på spaghettibuskane?


cara79
Forer helst med økologisk squash til mallene mine, mer næring og mindre kunstige stoffer :o)

Her derimot har det noko for seg, føler eg, sidan du her har ei ytterside som kan ha vore i kontakt med sprøytemiddel. Nå trur eg nok dessverre det er mindre næring i økologisk squash, sidan naturleg gjødsel ikkje er like effektivt som kunstgjødsel, men eg vil nok likevel anbefala deg å halda fram med den økologiske utgåva.
Laxeluz, det er faktisk mer næring i økologisk dyrket mat ;o)

Dette er fordi økologisk vokser saktere pga mindre N gjødsling. Konvesjonelt dyrkete grønnsaker vokser raskt pga mye N gjødsel, men har lavere innhold av både mikro og makronæringstoffer, de er på en måte bolet opp og inneholder mer vann og mindre næring enn det som er økologisk dyrket.

Økologisk mat blir heller ikke sprøytet mot ugrass og insekter, men må bygge opp sitt eget immunforsvar for å klare seg mot dette. Dette påvirker vårt immunforsvar på en positiv måte, og det er sikkert bra for fiskene også :o)

Jeg er utdannet innen landbruk, og foretrekker økologiske grønnsaker :o)
Melk og kjøtt er jeg ikke så nøye med, da forskjellen på økologisk og konvensjonell mat ikke er så stor i Norge som i en del andre land.



Og ja, spagettibusker sprøytes aaaltfor mye ;oP
Testet jeg også, og tok ikke lange tiden før rekene sloss om plassen omtrent.. Moro.


Krysser fingrene for at det ikke følger noe negativt med dette.. hehe..
En annen liten ting angående denne filmen. Ser det er flere forskjellige typer reker i det samme karet.
Er det stor fare for krysning, eller vil disse rekeartene gå greit sammen uten fare for krysninger?
I det karet er det flere som krysser seg.
Plussmedlem
Nå skal jeg gå og putte en spagetti-stang oppi akvariet mitt som jeg har mest reker i Har glemt det, men nå skal jeg prøve!
iTetra
En annen liten ting angående denne filmen. Ser det er flere forskjellige typer reker i det samme karet. Er det stor fare for krysning, eller vil disse rekeartene gå greit sammen uten fare for krysninger?


Alle rekene er av samme art, men forskjellige fargetegninger, så de vil "krysse" seg. Er som f.eks forskjellig farget platy eller posthornsnegler.
Dette måtte selfølgelig prøves. Det er ikke annet å si enn at rekene gikk nærmest amok for å få plass på spagettien. Det startet med noen kirsebærreker, men etterhver så kom amano rekene som jaget bort kirsebærrekene.

[External Image]

[External Image]
Fantastiske bilder! Morsom tråd!
har dere merket noe etter foringen?

gjør dere noe med stangen før dere har den oppi?
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Rune Larsen
Reklame for plussmedlemskap