Ulik akvariefisk

Hei!
Jeg er på jakt etter ny fisk i akvarie mitt.. Har et 120 liters stort akvarium, men det desverre inneholder kun en malle og 8 neontetra da jeg gav vekk mesteparten når vi skulle flytte..
Neontetrane ville jeg ikke kvitte meg med siden jeg har hatt dem i over 5 år og er veldig begeistret for denne fiske arten. skal skaffe meg noen flere!

Selve akvariet er godt plantet med flere store planter og en rot som mallen spesielt glad i. Vannet er ganske stille, men har en varmekolbe som holder 25 grader, ekstra luft og en vanlig pumpe.

Jeg har tenkt litt på å skaffe meg en kampfisk, noen platy eller sverddrager, og dverggurami, men er litt usikker på om alle disse artene går i lag..
Kan noen hjelpe meg med hvilke fisk som går godt i lag og ikke?

Er veldig takknemlig for all informasjon som kan hjelpe meg til å få et flott akvarium hvor fisken trives. Vil gjøre mest mulig for at de skal ha det bra, og jeg kan sitte å slappe av og nye synet av akvariet.
Jeg har hatt både kampfisk, platy og dverggurami sammen uten noe problem.

Flott Da vet jeg at det ikke er noe problem

Hvor mange dvergguramier har du? Har hørt litt forskjellig der om at de skal vær kun en og andre plasser har jeg hørt at du kan ha så mange du vil..
Fikk ikke noe bra svar på dyrebutikken jeg var innom
Hvis jeg var deg så ville jeg ha maks 1 per 20 loter, selv så hadde jeg 2 stykker i en 60 liter.
Ok Takk for tipset! Da vet jeg at jeg ikke skal ha en hel stim av dem, men bare et par stykker..
Platy/sverddrager foretrekker hardere vann enn de andre fiskene du nevner.

En fin kombinasjon i ditt akvarie kunne være en stim på 15-20 neontetra, noen dvergguramier og en kampfisk.

Jeg ville ikke blandet inn platyer eller sverddragere der.
Veldig enig med Helinor. Jeg syns det er like viktig å ha fisk som ønsker samme vanntype som at de går overens. Sverddrager kan uansett nappe finner på kampfisk
Det var jeg ikke klar over. men det er bra dere sier det Derfor jeg har meldt meg inn her for å lære

Neontetra er jeg veldig glad i så å få noen ekstra av de gjør meg ingen ting

Da går jeg for noen fler neontetra, en kampfisk og noen dverggurami.

Er det eventuelt andre fisk som går i lag med, og har samme vanntype som disse som liker seg på bunn i akvariet?
Livram
Er det eventuelt andre fisk som går i lag med, og har samme vanntype som disse som liker seg på bunn i akvariet?

Corydoras

Men vet du hva vannverdiene er på i karet ditt? Om det er rett verdi til disse fiskene?
Nei jeg har ikke hatt utstyr til å sjekke det i det siste pga flytting.. Men skal sjekke det før jeg eventuelt kjøper fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap