Plante i bakgrunn av akvariet

Lurer på hvilke planter en kunne hatt i bakgrunnen av akvariet. Er møkk på utsiden av glasset bak akvariet som jeg har prøvd å skrubbe vekk uten suksess.

Som syns gangske godt når man ser inn i akvariet.

Evnt noen ide om hva jeg kan bruke for å fjerne det, har prøvd klor, jif, og noen andre. Uten noen suksess.
Mange høye planter du kan ha som bakgrunnsplante, du finner mange fine i plantebasen. Men siden du kan se møkka gjennom bakglasset har du vel ingen bakgrunn? Vil anbefale deg å male utsiden av glasset, feste på en mørkfarget ark, søppelsekk eller invistere tid og penger på en fin innvendig bakgrunn.

Jeg maler alle mine kar med sort matt akrylmaling. Enkelt, billig og flott effekt. Fisk og planter kommer bedre fram og fisk føler seg gjerne tryggere med i alle fall en mørk side. Trygge fisk = penere fisk

Det er stor forskjell på å se rett i veggen bak karet enn å ha en bakgrunn. Da syns nok ikke møkka på glasset heller
Hvor mange 200 ml tuber trengs for å male en vegg på 1m x 0,5m?
det sies at 1 liter maling holder til ca 7 m2 . noe jeg vet siden jeg driver med maling
Nesten 0,75? Hvis du bruker "kunstnerakryl" for eksempel fra Claes Ohlson er det ikke mye som skal til, de tubene er mindre, men det er moro å dyppe først i sort og så i oker og stople med natursvamp, særlig hvis det er skjolder på glasset. Litt ujevn farge skjuler mer, sort og litt oker blir grønnsortgrått.

Med ordentlig kunstnerakryl kommer man langt med en 50 ml tube, men det koster fort like mye som en stor dunk Jotaplast...
Jeg snakker ikke om akrylmaling man bruker for å male på lerret. jeg kjøper akrylmaling på litersbokser i vanlig malebutikk.

Akrylmaling er lett å skrape vekk hvis du en gang skulle ombestemme deg og vil ha en annen farge/bakgrunn
jorgenk4
Hvor mange 200 ml tuber trengs for å male en vegg på 1m x 0,5m?


Meg som glemte å sitere igjen, spørsmålet var hvor mange tuber, og det trenger man ikke spesielt mye av :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap