Micropoecilia parae - noen erfaringer?

Har fått meg en gruppe på 4+6 så da lurte jeg på om noen har erfaringer med "Micropoecilia parae" de vil dele slik at jeg kan holde denne mest mulig optimalt.

Finner mye gammel og delvis motstridende info via Google...
Takker for tipset, skal sjekke ut den siden - må jo være noen på det forumet som har kjennskap til denne arten...

De har nå overlevd første døgnet med vannverdier i henhold til Google info fra 2009, altså ph rundt 7,5 og ca 25 grader. Ser ut til å trives så langt og nyklekket artemia er ekstremt populært.

Slenger ved noen bilder også....

Ene hannen...
[External Image]

…og en hunn....
[External Image]
Så tøft mønster på hannen!
Finnes også noen andre fargevarianter av hannene. Men de som kom inn på butikken i går var av typen med vertikale striper, men mine er mye gulere enn bildet under...

Blir spennende og se om de begynner å formere seg med tiden, i butikken sa de at de vil føde en og en nesten daglig i perioder. Men info så langt tilsier at de har tidligere vært vanskelig å holde liv i, både voksen å unge - men dette er jo fisk fra asiatisk oppdrett så kanskje de har knekt koden nå og fått dem mer levedyktig i ferksvann... I naturen er de jo involvert i brakkvann også...

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap