Bør jeg?

Har lyst på mer fisk i akvariet. Synes det er litt tamt akkurat nå, men jeg vet ikke helt om jeg bør ha flere med tanke på fiskens velferd...
Hva synes dere?

Karet er på mellom 60 og 65 liter og et selskapskar. Kjører ingen spesielle "tema".
Jeg har to små-middels ancistrusdamer, 1 sebrasnegle, 5 corydoras aeneus (vil øke denne stimen litt), 6 rødmunnstetra og en rolig og avbalansert kampfiskhanne.

Er det mer enn nok? Eller går det fint å kanskje bygge mer på de stimene jeg allerede har, eller innføre en art til?

Trenger litt tips og råd rett og slett
Selv synes jeg karet ditt allerede høres overfylt ut for å være en 60 liter.

Du er ganske heldig som har en kampfisk som ikke er agressiv mot de andre, her hos meg jakter den på alt og alle, måtte da flyttes =)
Fiskene er jo godt fordelt over hele karet da. Det ser ikke overfylt ut i det hele tatt. Folk lurer som oftest på om det er fisk inni der når de ser det.
Så, personlig synes jeg det i hvertfall ikke er overfylt slik det er nå. Men for all del, det er mulig jeg må se annerledes på det også
Hvis vi antar det fortsatt er litt plass i karet ditt ville det ikke vært helt galt å øke Corydoras stimen, eller noen Otocinclus affinis hvis du vil ha en ny art. Disse småtassene er kjempesøte, og ganske så aktive.
Enig med malletabletten her.
Muligens du også kan øke tetrastimen med et par individer.

De fiskene du har lever i hvert sitt sjikt så jeg syns du kan øke antall cory med noen stk. Men jeg syns faktisk rødmunnstetraen er en alt for aktiv og stor stimfisk til ditt kar. Beste hadde vært å byttet de ut med en mindre type stimfisk, men nå har du jo allerede rødmunnstetraene. Kanskje 2-3 stk

Jeg har selv en 63L hvor det går 15 kuhlii, 14 miniatyrrasbora, 9 amanoreker og en kampfisk. (bodde der i 2,5 år før den nylig døde)

Kuhliiene gjemmer seg på bunnen i huler og under blader. Rasboraene svømmer midt i karet, rekene klatrer rundt og peller og kampfisken litt her og der. Når man velger fisk som bruker hvert sitt sjikt i karet har man plass til noen fisk
Lisbeth
Når man velger fisk som bruker hvert sitt sjikt i karet har man plass til noen fisk :)

Litt det jeg også mener, uten å skryte på meg for mye viten. Som sagt ser det ikke ut til å være så mange fisker i karet...

Ja, det burde vel strengt tatt vært større plass generelt sett til rødmunnstetraen. Når det er sagt ser de ikke ut til å lide noen nød. De er aktive, spiser godt og oppfører seg slik som de skal. Endrer denne adferden seg vil jeg imidlertid vurdere å selge dem til et større kar.

Men hvis jeg skulle byttet rødmunnstetraen til en annen aktiv stim med litt blikkfang. Hvilken ville dere anbefalt?
Ildtetra er en liten flott stimfisk som lyser godt opp. Synes ikke bildene i basen gir den full rettferdighet,hos meg er de knall rødorange.

Sølvi Gullaksen
Ildtetra er en liten flott stimfisk som lyser godt opp.

Enig

Jeg er veldig glad i rasboraer, små og søte og liker seg i samme vanntype som de fiskene du har fra før
Ildtetraen var kjempepen Rasboraer er også kjempeflotte fisker! Mye man har lyst på her i verden altså. Mest av alt et større akvarie Men det blir ikke før vi har slått oss litt mer til ro. Å flytte på store akvarier 1 gang om året blir litt tungvindt :/
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap