Hva slags fisk?

Ikke identifikasjonstråd. Jeg har nå et 54L stående til innkjøring og lurer på om noen har noen gode forslag til hva jeg kan ha oppi? Har bestemt meg for corydoras samt evt også kuhlii med tiden, men that's it. Vil ha noe som svømmer i midtsjiktet/hele karet, søkefunksjonen i fiskebasen gav meg ikke så mye.. helst noe med litt farge på. Har vurdert de små guramiartene, kan det ha noe for seg? Har allerede et kar med guppy samt at jeg ikke er int i andre levendefødere. Alle forslag tas imot med stor takk!
Synes de minste guramiartene kunne passe fint. Ellers så kan du jo gå for en kampfiskhann eller eventuelt et par hunner. Hunnene skal visst tåle å gå flere sammen. Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å ha både hunn og hann kampfisk i et såpass lite kar selv om det kan gå fint også, men hunnene kan være like vakre i fargene som hannene selv om de har kortere finner.
Ja kampfisk er flotte de, men er så sær på det.. har sett så mange utrolige finneprakter at jeg da bare hadde endt opp med å stusse over den spjælingen jeg hadde skaffet meg, haha! Men kan jo holde øya åpne. Tror nå ikke at cory eller kuhlii må sees på som så veldig provoserende for dem? Men ja, gurami virker fint både mtp plass og vannverdier, også er de jo så himla søte! Så får se om jeg ikke ender opp med et par slike.. men andre forslag hadde gjort seg da jeg rett og slett ikke finner noe interessant som går i et så lite kar.. dårlig på å lete tror jeg )
Enig med tante Astrid.

Men i et så lite kar ville jeg kanskje ikke hatt både kuhlii og corydoras? Jeg ville heller satset på en stor stim av en av dem. Jeg har 15 kuhlii i min 63L og det holder som bunnfisk. Eller så kunne du hatt en stor stim med salt og pepper cory. Disse er en god del mindre enn andre coryer og passer fint i et så lite kar. Veldig sjarmerende cory

En liten gurami som både er nydelig og underholdende, pygmegurami eller knurregurami.

I toppsjiktet kunne du kanskje hatt en stim med dvergøksefisk?

Eller en liten stim av boraras?
du kan oxo ha noen guppy, men det kommer litt an på kampfisken vist du skal ha det, fordi, en del kampfisk er glad i og nappe finner.
Øksefisk er absolutt et alternativ, de er jo herlige.. om enn ikke litt spretne, men har lokk på samtlige kar i tilfelle (skal jeg ha kuhlii må jeg jo nesten ha lokk). Guramier er snille med det meste? Synes det er så mye lettere med bunnfisk for der liker jeg jo det meste. Vil bare ha noe som svømmer, har allerede guppy i et annet kar og er ikke int i platy/sverddragere.. men hvis guramiene er snille blir det nok et par slike da de er veldig pene av utseende. Finner liksom ingen andre snille, pene og ikke særs uvanlige fisk som trives i så små kar. Tusen hjertelig takk for tips ))
Guramier er veldig snille, har selv 4 blåguramier og 4 honing guramier.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap