Det var en gang et lite akvarium... (side 9)

Så artig mose!!! Har du for mye av den så trenger jeg mose og denne var bare stilig!!
Jeg skal sende en dott til deg også, Lene


Det har ankommet nye fisk i dag
Jeg har kjøpt L-201 maller av Kai Hansen, og de var bare helt utrolig søte
Anbefales på det sterkeste!
De ble sendt til meg og det gikk veldig kjapt, de ble sendt i går og ankom døra mi kl. 09:30 i dag

Må legge ut bilder av ny-ervervelsene:

Bilde 1: I tilvenningsboksen, litt grå og skremte.

Bilde 2: Fortsatt litt på vakt, men fargen begynner å komme seg.

Bilde 3: Søt, liten polkadott-fisk [External Image][External Image][External Image]
Så fint at du fikk godkjent mosebildene. Jeg lurer på om du skulle prøve å få med ett til, der du tar bilde av bare en enkelt gren. Da kommer det tydeligere fram hvordan detaljene i mosen er, og det blir lettere å bruke bildene dine til identifikasjon. Mange moser er så like hverandre. Hvis du selv synes det er en god ide, da.

Det var en kjempefin mose forresten.

Jeg følger med på tråden din, for her skjer det så mye, og bildene dine er så fine.
[QUOTE=Tove H]Så fint at du fikk godkjent mosebildene. Jeg lurer på om du skulle prøve å få med ett til, der du tar bilde av bare en enkelt gren. Da kommer det tydeligere fram hvordan detaljene i mosen er, og det blir lettere å bruke bildene dine til identifikasjon. Mange moser er så like hverandre. Hvis du selv synes det er en god ide, da.




Jeg har tatt et par bilder til, men det er begrenset hvor bra jeg kan få det siden bildene blir tatt med mobil :b

Her er flere bilder... Nærmere kommer jeg ikke
Jeg synes du kan prøve å sende inn bilde nr. 1, og se om det blir godtatt. Detaljene er tydelige nok, og det skal jo ses i sammenheng med de to du allerede har fått godkjent. Lykke til.
Litt bilder av coryene

Sterbaien med det litt snodige mønsteret stiller alltid opp på bilder, skikkelig linselus denne her..[External Image]


De skye Metae'ene som har blitt lokket frem av uimotståelig tubifex.
Egentlig skulle de vel vært litt på slanker'n...det tror jeg yngelen under den lille hvalen av en cory synes også :b[External Image]


Søte Metae
Hvorfor lages det ikke store cory-kosedyr? Jeg hadde kjøpt det... [External Image]
Cory-kosedyr? Strålende idé; hadde kjøpt det jeg også ;D
I dag har jeg brukt en del tid i dyrebutikkene rundt omkring, man vet jo aldri om de plutselig har fått inn noen spennende corydoras

Målet med hele rundturen var å kjøpe en gabonreke og en flaske rødvin, men et eller annet sted på veien sporet jeg av og endte opp med en blå bakgrunn og en pose faxekalk i stedet.....
Så nå blir det en tur ut i morgen også for å kjøpe de opprinnelige to tingene

Fikk et øyeblikks pustestans da jeg trodde jeg så eques i et av karene, men ved nærmere ettersyn så var det selvfølgelig venezuelanus.
Fikk også øye på noen aldeles fortryllende arcuatus, men kjøpte ikke med meg noen for de var så veldig små.
Samme str. som panda-ynglene mine var de, altså max to cm. med halen. Det er fryktelig smått...
Det var brochis splendens i en av butikkene også, og de kunne jeg tenke meg å ha en dag når jeg bare får et større, ledig kar.
De er så fine og store...og herlig rotete

Dagens bilder:[External Image][External Image][External Image]
Har vært og rotet litt nede på akvarierommet, og sånn plutselig ble det vannbytte på alle kar, selv om det ikke skal gjøres før på søndag.
Det begynte med et filter hos metae'ene som det var litt dårlig futt i, så når jeg allikevel måtte ut med det å rense litt inni her og der så byttet jeg vann i samme slengen.
Så fulgte de andre karene liksom naturlig etter

Jeg flyttet litt om hos metae, dyttet rota en tanke til venstre og satte plantene på motsatt side, og av det lille der så ble det fullt oppstyr i karet!
Plutselig var alle fremme fra rota og vimset opp og ned og rotet i sanda så bartene flagret
Så, den lille forandringen, og det at det ble større sirkulasjon gjorde at coryene antagelig tenkte at de var på nytt sted. Litt lenger ned i elven :b[External Image]
Jeg må nevne en litt merkelig sterbai jeg har, altså, i tillegg til den med det rare mønsteret.
Det er nemlig en som mangler bukfinner (?)
Heldigvis er det en gutt så han trenger jo ikke noe å bære egg med :b
Jeg tror ikke det er det at han er født uten, for man kan se to sorte flekker der hvor de har vært en gang..
Halve sterbai-gruppen min er viltfanget, og denne og den med det rare mønsteret tilhører de som kommer fra "villmarken".
Kanskje den har fått finnene nappet bort en gang?

Jaja,den svømmer hvertfall like bra som de andre så jeg tror ikke det plager den [External Image]
Litt bilder fra 160 liter'n før jeg tar kvelden, den har også fått en liten "rens" i dag og nå er det så klart og fint oppi der atte
Måtte ta et avstands-bilde for jeg synes det er så fint når den lyser som en liten oase i den mørke gangen [External Image][External Image]
flotte bilder av akvarium og fisk.
God helg.
Reiser om noen timer til Italia. Ciao

Espen
Italia er et fantastisk land, elsker å være på ferie der! Jeg skal til Roma utover høsten og gleder meg veldig
Tusen takk for super mose!
Jeg blir bare mer og mer glad i sommerfuglene mine om dagen, de har gått fra å være skvetne og nervøse skapninger, til tamme og nysgjerrige linselus

Det er nesten uråd å få tatt bilder av annen fisk eller planter i karet for de stiller seg alltid i veien, men det gjør ikke så mye...de er jo så vakre, og de gjør seg bra på bilder med alle de fine fargene sine

Jeg kom til å tenke på her om dagen at de egentlig er litt sånn 80-talls-aktig, disse fiskene.
Jeg hadde jo min barndom på den tiden, og når jeg ser på disse fiskene så får jeg litt flashback til karneval og kle-seg-ut-party på den tiden...
De kuleste tingene å forestille var jo punker eller Madonna, og uansett hvilken av de man valgte, så endte man egentlig opp med å se ut omtrent som disse fiskene :b[External Image][External Image]
Jeg gjorde nettopp en litt trist oppdagelse i det ene karet med cory-yngel, det var en som absolutt ikke var som den skulle
Den var veldig tynn, ryggraden var skjev og den manglet et øye. Skikkelig misdannet. Jeg hadde jo "kvalitetskontroll" på ynglene når jeg tok de ut av yngelkaret, så jeg tror dette må være en som har klekket på egenhånd i karet.

Synes så synd på den...jeg hadde nettopp fôret med micro-orm, og denne lille spiste jo som bare det, men det fylltes jo ikke opp noenting i magen...Det var som om det ikke var noen mage der, bare tynn, gjennomsiktig kropp med et stort hode på

Hadde litt klump i halsen når jeg håvet den opp og avlivde den, men det måtte jo bare gjøres.

Bilde..
For å gå over til noe hyggeligere, så kan jeg opplyse om at det faktisk er mange yngler som lever i malawi-karet med de voksne

Jeg løftet litt på steinrøysen de pleier å smette inn og ut av, og det var hvertfall en 10 stk. der, og gode og runde var de også
Da har de klart å bli rundt 3 uker gamle i karet, og det er ikke så verst med tanke på hvor glupske de voksne er..

Zebra-hunnen blir bare større og større i kjakene sine, og når hun omrokkerte litt på ynglene inni der så kunne jeg tydelig se et par grå/svarte barn der inne..?
Tenkte først at hun hadde overtatt et par av acei-ynglene, men kom så på at jeg har lest et sted at zebra kan få mørke yngler og at de da ender opp som blå zebra?
Må søke litt på det, for jeg er ikke sikker på om jeg husker riktig.

Litt bilder, av acei-ynglene fra yngelkaret, en Metae-yngel og en sterbai som tok en sånn "hvis-jeg-står-helt-stille-så-er-det-ingen-som-ser-meg" manøver

[External Image][External Image][External Image]
Neimen, uff da. Stakkars lille yngel...
sissimor
Neimen, uff da. Stakkars lille yngel... :(



Ja uff, jeg får så vondt av sånt, det er så urettferdig at ikke den skal få vokse opp til en glad og vimsete cory som de andre. Men sånn er det jo, dessverre.
Jeg må også legge inn et bilde av Ruby, kampfisk-hunnen.
Den blir bare tykkere og tykkere, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det..
Man kan vel ikke slanke en kampfisk?

Hun har jo et sånt hypnotiserende blikk som liksom sier: Gi meg mat, gi meg mat...Og jeg er litt svak for sånne blikk, det er vel derfor de fleste fiskene mine svømmer rundt med kulemager :b
Nei, uff, jeg får prøve å la henne ha noen dager faste og så fôre litt mindre. Jeg vil jo ikke hun skal bli syk heller...
Men jeg mistenker faktisk at hun forsyner seg med reke-barn også..? Hun er litt luskende i mosen innimellom.[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Rebnord Antonsen
Reklame for plussmedlemskap