- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva slags ancistrus?
Hva slags ancistrus?
Postet 01.04.11 kl 20:44
Postet 01.04.11 kl 22:12
Postet 01.04.11 kl 22:35
Inaktiv bruker
Noen ancistruser har jo faktisk ikke prikker (som voksne) i det hele tatt, det finnes noen som bare er helt svarte, men de kan jo også forandre litt på fargene og få litt mønster ettersom hvor mørk sand/bunnsubstrat man har i karret. Jeg hadde en slik anscistrus som ikke hadde prikker. Hun var veldig fin, søt og feminin som voksen, men jeg synes nok de med prikker er finest :0)
Kan se ut som om du rett og slett har en slik ancistrus som jeg nevner....
Kan se ut som om du rett og slett har en slik ancistrus som jeg nevner....
Postet 01.04.11 kl 23:52
Det er jo så mange typer ancistrus, men oppdrettsvarianten har vel alltid prikker, eller hva? Jeg har nemlig oppdrettsvarianten i et annet kar, 2 hunner, og kjøpte disse nye fordi jeg håpet at det var en hann blant dem. Planen var å ha dem i samme kar som hunnene, men siden de så så forskjellige ut ble de sluppet i det store karet.
Her har jeg funnet et bilde til som ikke er så utydelig som det første. Det ser ut som dette er en hunn, de andre av samme slaget er hanner. Kan noen se hva slags ancistrus dette kan være? Jeg tror ikke det er oppdrettsvarianten.
Her har jeg funnet et bilde til som ikke er så utydelig som det første. Det ser ut som dette er en hunn, de andre av samme slaget er hanner. Kan noen se hva slags ancistrus dette kan være? Jeg tror ikke det er oppdrettsvarianten.
Postet 04.04.11 kl 14:20
Ancistrus.
Kan nok ikke hjelpe deg med identifikasjon, men den var utrolig fin da!!!
Postet 11.04.11 kl 19:56
Det finnes mange Ancistrus arter. Det er ikke uvanlig å finne opptil 3 forskjellige arter i en og samme elv. Det finnes mange elver i Amazonas, sp det betyr at det finnes mange arter Ancistrus. De fleste av disse er brune med noen svake prikker.
Så om man ønsker å identifisere en VF Ancistrus, bør man helt klart prøve å finne ut lokalisjonen. Jeg har motar mange VF Ancistrus fra forskjellige land flere ganger, og de fleste av de er stort sett like.
E
Så om man ønsker å identifisere en VF Ancistrus, bør man helt klart prøve å finne ut lokalisjonen. Jeg har motar mange VF Ancistrus fra forskjellige land flere ganger, og de fleste av de er stort sett like.
E
Postet 11.04.11 kl 20:18
kan det være denne mon tro? http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13658
Postet 11.04.11 kl 21:30
Postet 08.06.11 kl 21:44