Oppdrett i 30l akvarium, hvilken fisk?

Hei!

Jeg tenkte å begynne med oppdrett i et 30L akvarium. Har dere noen forslag til hvilken fisk som kan egne seg til et slikt akvarium?

Jeg er veldig nybegynner på området, men har lest en del, og blir å lese mer med tiden som kommer også. Akkurat nå vil jeg bare se om det finnes noen pene fisk jeg kan få i et så lite akvarium.

Mvh Sindre!
Det er veldig mange fisk du kan drette i en 30-liter, men spørsmålet er hva du skal gjøre med yngelen og hvor skal de vokse opp? Dretter du en barbe f.eks. som fort får et par hundre yngel, så trenger du litt plass for å fôre opp de, og da er spørsmålet - har du den plassen?
Guppy er jo en spennende fisk å begynne med. den er veldig lett å få yngel på, å ganske spennende å se hvilken farger du får på yngelet. den er også lett å holde.

eineste minuset er at dei formeirer seg ganske så mye. så har du 5 stk, så er det fort 50 stk. men om du ikke tar ut yngelet når dei formeirer seg, så blir det ikke så mangen igjen som vokser opp ( så lenge du har litt gjømmeplasser som mose)
så da går det ganske bra i en 30L.

ellers har du jo endlers guppy
som er ganske det samma som med vanlige, men andre farger.

er jo selfølgelig mye annen fisk du kan begynne med opdrett i en 30 liter med. spørst bare hvilken fisk du synst virker spennende.

eg linket bare guppy til deg no, pga såg du var fersk på området. å dette er en ganske vanlig fisk å begynne med. begynte sjøl med opdrett på desse fiskene.
Guppyer er både fine å se på, enkle i drift, morsomme og lette å drette Klart, du må jo ha en plan i bakhånd til yngelen, men har du det, er du godt i gang
Takk for gode svar! Per dags dato har jeg et 30L akvarium som sagt. I tillegg har jeg et 60L (som jeg ikke vet om jeg skal ha i drift eller ikke), og et på 125L. Vil jeg kunne drive oppdrett i 30L, for å så ta fisken rett derfra og opp i 125L?

Da må jeg vel vite at fiskene i 125L ikke liker å spise opp småfiskene