Aqua life (side 14)

Da har jeg fått limt inn armaturene i lystoppen og montert moonlight :0)

Nær bilde:

[External Image]

Selve lysrørs holderne ligger på vent til alt har tørket, de er bare å klipse fast i armaturet :

[External Image]

Oversiktsbilde:

[External Image]
Inaktiv bruker
Sweet! Gleder meg til du er ferdig, så vi kan få se lyset. ^^
Jiiipiii!! Gjett hva som kom i posten i går??

[External Image]

I dag blir det aquascaping og kos :0)
å så gøy !! blir spennende å se prosjektet
hmmmm skulle ikke egentlig den pakken der havne i postkassa mi?
Tror jeg må ringe postmannen og si at han gikk feil :P
Preview bilder av nanoen min, med grumsete vann ;0)
Kjempe fornøyd med aquascapingen. Det gikk faktisk som en lek når jeg først satte igang. Foreløpig bor det en amanoreke oppi der, skal oppi to til når jeg bare finner tak i dem... Ikke bare bare å fange dem!

Amanoen er mine reker som har bodd i jentene sitt akvarium, nå skal de bo i nanoen til noen flotte reker kan flytte inn. Hadde ferdig innkjørte svamper som er satt inn i nanofilteret. Og filteret er SÅ stille!! Hører det ikke selv om jeg sitter rett ved siden av nanoen :0)

Dyrebutikken har inne noen knøtt små neontetra så jeg tenkte å kjøpe meg noen (6-10) som kan bo ilag med amanoen til rekene mine flytter inn. Da flytter jeg neontetraen over til 375 literen ilag med 20 andre artsfrender. Tenker at det blir ca en måneds tid før jeg kan bestille reker.

Nanoen er jo litt uferdig enda, skruvalisneriaen må gro seg skikkelig til også har jeg bestilt Fissidens Fontanus og Ferskvannstang.
Hva synes du om aquascapingen? Ble det bra?

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Dette kommer til å bli kjempebra ;D
Resten av preview bildene :

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
Det var skikkelig flott! ;D
Blir jo misunnelig på alle karrene dine! Gleder meg til å se hvordan det blir med ferskvanns tang og mere liv.
Jørg1 : Tusen takk :0) Er veldig fornøyd selv. Mosen og tangen blir sendt på mandag, og kommer snart i ett akvarium nær meg ;0)

Skal ned å handle i dag såååå kanskje det blir noen søte små neon med hjem?

Grrr...nå vil jeg også bygge nanokarr. Det der ble skikkelig flott.Men jeg har ikke plass. Eller...ere ikke slik at det er lettere å få tilgivelse enn tilatelse? Så hvis jeg sniker inn et karr mens frua er borte hmmm.....hmmhmmm
Wargtass: Jeg fikk tilgivelse ;0)

I dag flyttet 10 små neon tetra inn i nanoen. Prøv å si: Neon i nano... he he he *Ler!* Måtte si det noen ganger før det ble rett ;0) Det ble nano i neon og neon i neon krøll ;0)

Skal prøve å fikse noen nano bilder i morgen. På tide å få opprettet ett nytt akvarie inne på profilen min. Må vell ta bilder av det nye armaturet også slik at dere får se?

Nå skal jeg kose meg, ligge i sofaen og titte på neon i nanoen. Jepp, den står rett ved siden av sofaen ;0) Håper dere også koser dere!!
Hei,

Stilig oppsett!

Får jeg være så dristig å spør om hva totalkostnadene på nanoakvariet ble inkl. frakt, moms og evt. toll?

Helt i orden om du ikke synes noe om å dele denne type informasjon...
hehee Kamilla-.....jeg fikk enttopp en genial plan. MEn det kan hende jeg blir motarbeidet:P
Har jo litt plass på kjøkken benken, 40 cm høyde, sju cm dybde, og to meter lengde helt innved veggen, bak kjøkkenkrana. Kanskje bygge spesialkarr for langtsvømmende stimfisk :P kort vei til vannbytte å alt heheheheee.
Mitzi: Alt i orden, bare å sende meg en mail så skal du få svar :0)

Wargtass : Genialt!! Meeen det eneste var at jeg syntes det ble veldig smalt? Men en 20/30 liters nano tar jo ikke store plassen? 30 literen min synes jeg er det lille hakket for stort til å settes på kjøkkenbenken... Men det spørs jo hvor stort kjøkken dere har da? Frem med målebandet og mål i vei!! Finnes sikkert en ledig plass til en nano :0)

Må bare dele en herlig kommentar fra gubben min. Han var trøtt og litt forkjølt nå i kveld. Når akvarielyset slo seg av kom det plutselig fra ham: "Endelig, nå kan jeg gå og legge meg! For jeg kan jo ikke legge meg før akvariet!!" Lo godt av ham!! Stakkars mann, han var ikke i form.



Hi,hi, nei en kan jo ikke legge seg før akvariet! Det skulle tatt seg ut... ;D
-Kamilla- : joo...det vil bli meeget smalt. Selve prosjektet blir vel mer en fantasi.
Men om jeg absolutt VIL...så får jeg plass til et nanokar på kjøkkenet. Meeen så skal jeg hente litt planter å stæsj til 60litern i kjellern imorgen. Der kryr det av kirsebærreker, fire C.panda og snegler, såkalt pest. Her i huset er de mat til botiaene
Vi får se hva det blir til..jeg har fremdeles et lite prosjekt ang filtreringa i dette karret.
Skal prøve å få lagt ut no bilder etterhvert.

Bilder av lystoppen med tak oppheng :0)
Opphenget må forbedres med større blokker for å få bedre utveksling, og tauet vurderes å byttes ut med vaier. SÅ mye bedre lys som det ble. Fra 60w til 144W... DET merkes!! Plantene har begynt å vokse :0)

Den store rota farger fortsatt av, til å begynne med irriterte det meg. Men nå synes jeg ikke det gjør så mye. Blitt vant til det kanskje??

Nå skal jeg få opprettet nytt akvarie (Nanoen) inne på profilen min, nye nano bilder finner dere der :0)

[External Image]

[External Image]
Ser skikkelig bra ut det der
Ble bra det! Burde kanskje tenke på en sånn løfteanordning til det store karet mitt jeg og.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap