Aqua life (side 6)

Da har jeg vært på den lokale Byggmakker og handlet inn 48x48 reisverk til akvariebordet, som mannen i huset skal lage til meg. Fikk også kjøpt rimelig maling, de hadde 2 stk 3 litere med feilblandinger i svart og grå. Helt perfekt!! Betalte 50,- pr spann :0) Spurte også etter knust/defekt isopor, men det hadde de ikke. Får prøve å klare meg med de to platene som jeg har. 1 sett med rimelige pensler fikk også bli med hjem, alt for den totale sum av 300,- Meget fornøyd med prisen :0) Da mangler jeg bare Hus Fix og Epoxy. Biltema sin kan ikke brukes, da jeg finner ut at de kun har epoxy lim. Ikke helt det jeg trenger...

Ikea turen gikk fint. Fikk ikke tak i justerbare føtter, de hadde kun to i restekroken. Orket ikke kjøpe dem siden det er aaalt for langt til Ikea, for å få tak i flere. Skal heller se om jeg finner noe i nærområdet som jeg kan bruke. Fikk kjøpt to skapdører som passer perfekt til akvarieskapet, disse fant jeg i restekroken til den nette sum av 20,- pr stk :0)

Var innom Dyre Magasinet i Haparanda, der fant jeg torv blokker som jeg skal bruke til nærings underlag i 375 literen. Tipset fikk jeg av Sissimor :0) Tusen takk Sissimor!!

Nå begynner ting å komme i hus, og jeg håper det blir like bra som jeg har sett for meg i hodet mitt :0) I 120 literen gror det noe voldsomt for tiden, for MYE planter der nå... Men jeg lar det stå til og gleder meg til å flytte mange frodige planter over i 375 literen :0)
Et lite tips til de justerbare føttene: Du kan sende en mail til Ikea, si at du har ei BESTÅ hylle, men mangler deler til føttene. Da sender de deg gratis

De skal forresten være gratis i delekroken deres uansett.
Wargtass
Et lite tips til de justerbare føttene: Du kan sende en mail til Ikea, si at du har ei BESTÅ hylle, men mangler deler til føttene. Da sender de deg gratis ;) De skal forresten være gratis i delekroken deres uansett.


Å si at jeg har noe jeg ikke har... klarer jeg bare ikke, er alt for ærlig til det. Er faktisk så ærlig av meg at det kan være plagsomt, kan ikke lyve. Ikke en hvit løgn en gang... Så jeg har måtte lære meg til å si " det ønsker jeg ikke å svare på" når folk spør om ting de ikke har noe med. Å late som at jeg ikke vet kan jeg heller ikke, det er som om at det lyser løgn av meg hvis jeg tar en spansk en. Så jeg skal lete videre her i området og se hva jeg kan finne :0)

Har ikke sett noen delekrok hos IKEA i Haparanda, de har en restekrok hvor en kan fylle en plastboks med div deler og betale 10,- for det. Kjøpte hengsler, skruer og slikt til akvarie skapet :0)

Hehe må være plagsomt å være såååå ærlig.
Du kan jo også sende mail og spørre om du kan få seks slike, evt. kjøpe de
Man måå jo ikke gjøre seg til semikjeltring for slikt heller hehe.

ELLER du får kailln din til å lage noe lignende. Et par runde kryssfineerplater i 10 mm tykkelse, 5cm diameter. Borr et hull midt på hver plate. PÅ den ene siden forsenker dere hullet, slik at en bolt M8, 45mm lang med konisk hode passer akkurat inn uten å gå utenfor treverket. Så tar dere en stor stoppskive på andre siden, skrur denne fast med ei mutter til fineerplate, og vips, så har du egenproduserte fotplater som passer i islagsmuttrene. Stoppskiven som brukes kan gjerne være 5cm i diameter den også. Og gjerne bruke halvmutter, som ikke er like tjukke som ordinære muttre. Det blir litt alt ettersom hva som er å få tak i der dere bor.

Uansett..løkke tell.
Fint å se noen fra Finnsnes være aktiv her inne
Handler du utstyr og fisk i Tromsø, eller har Finnsnes egen butikk ?
Wargtass
Hehe må være plagsomt å være såååå ærlig. Du kan jo også sende mail og spørre om du kan få seks slike, evt. kjøpe de:) Man måå jo ikke gjøre seg til semikjeltring for slikt heller hehe. ELLER du får kailln din til å lage noe lignende. Et par runde kryssfineerplater i 10 mm tykkelse, 5cm diameter. Borr et hull midt på hver plate. PÅ den ene siden forsenker dere hullet, slik at en bolt M8, 45mm lang med konisk hode passer akkurat inn uten å gå utenfor treverket. Så tar dere en stor stoppskive på andre siden, skrur denne fast med ei mutter til fineerplate, og vips, så har du egenproduserte fotplater som passer i islagsmuttrene. Stoppskiven som brukes kan gjerne være 5cm i diameter den også. Og gjerne bruke halvmutter, som ikke er like tjukke som ordinære muttre. Det blir litt alt ettersom hva som er å få tak i der dere bor. Uansett..løkke tell.


Ja, det er plagsomt. *Nikker* Spesielt i disse julegave tider *Smile*
Grusomt å føle seg som en semikjeltring, så jeg hopper over det hehe *Ler godt*

Jeg skal høre med kailln, det å lage de selv hørtes jo genialt enkelt ut. Ikke sikkert han er enig med meg i det... (Vi har litt forskjellig virkelighets oppfatning når det kommer til slikt, jeg er sånn " jammen, det er jo bare..." Noe det sjeldent er! *Smile*) Evig optimist ;0)

Takk for god hjelp!

Tunfisk biter
Fint å se noen fra Finnsnes være aktiv her inne :) Handler du utstyr og fisk i Tromsø, eller har Finnsnes egen butikk ?


Stor koser meg her inne :0) Er du kanskje i fra området?
Handler utstyr på nett, Aquamanias er min favoritt :0) Fisk har jeg hittil handlet på Finnsnes, og noen har jeg adoptert fra et privat akvarium. Tromsø har jo en flott dyrebutikk, så er innom der og titter når jeg er i byen.
Da har jeg vært og kjøpt Hus Fix :0) Jentene begynte på bakgrunnen i går. En god del gjenstår enda, men vi er iallefall i gang. Advarsel til andre som skal gjøre dette inne: Det blir isopor over alt!!! I håret, under sokkene, på klærne....

Bildene: Jentene i aksjon i går, de er fulle av skaperlyst og isopor!!

He, he, flotte bilder. Og det er en grunn til at jeg velger å bryke styrofoam istedet...
Fine bilder, men det ser virkelig ut som om det sner inne, hehe
Hehe husk støvsuger når man lager bakgrunn Stemmer jo at det er en dyrebutikk på senteret. Jeg er fra Tromsø ,men hender jeg er innom Finnsnes når jeg skal til Senja.
haha de bildene...jeg fikk Jim Reeves's Snowflakes på hjernen med engang hehee...genial sang til slikt arbeide
Sissimor
He, he, flotte bilder. Og det er en grunn til at jeg velger å bryke styrofoam istedet...

Tror det blir styrofoam neste gang, ja!! Men den skal visst være tyngre å jobbe med? Isoporen var genialt enkel å forme :0)
Lisa-S
Fine bilder, men det ser virkelig ut som om det sner inne, hehe :)

Det føltes sånn også når isoporen føk vegg i mellom, jentene var ivrige og hakket i vei ;0) Da er det greit å ha et bedagelig syn på rot og kaos :0)
Tunfisk biter
Hehe husk støvsuger når man lager bakgrunn :) Stemmer jo at det er en dyrebutikk på senteret. Jeg er fra Tromsø ,men hender jeg er innom Finnsnes når jeg skal til Senja.


He he Joda støvsugeren ble flittig brukt, men allikavell så satt isoporen fast over alt og var over alt ;0) Utrolig hvor mange biter det blir av isopor!! Dyrebutikken på senteret er ikke verdens beste, men når man ikke har noe annet så må man ta til takke med det en har. Blir for langt å dra til Tromsø bare for å kjøpe fisk og noen planter, men jeg drar innom Pyramiden når jeg er i byen. Koselig at du stikker innom tråden min :0)

Wargtass
haha de bildene...jeg fikk Jim Reeves's Snowflakes på hjernen med engang hehee...genial sang til slikt arbeide ;)


Jim Reeves?? Snowflakes?? Har ikke hørt... Tror jeg.... *Rusher inn på You Tube*
.... *Flau* Den har jeg jo hørt før :0) Nydelig sang!! *Ler godt* Super arbeidsmusikk *Smile* Den skal jeg spille til jentene når vi fortsetter i morgen :0)

Legger linken inn her, hvis flere vil høre :0)
Googlet epoksy og fant en pdf fil fra Folkehelsa om epoksy produkter godkjent til bruk i drikkevann. Legger en link her, slik at jeg kan finne frem til den senere
Kan kanskje være interessant for flere DIY bakgrunns lagere :0)
Inaktiv bruker
hmm. husker jeg var på hytta mi` i sommer og ga deg tips om akvalife da både du og jeg var nybegynere
Epoksy...
Sliter med å få tak i epoksy :0( Den lokale fargeforhandleren var fri og fikk ikke inn igjen før leeenge etter jul. Som han sa så brukes dette mest av båtfolk og i hagedammer, og det er jo ikke sesong for det nå. Ringte da til den lokale båtforretningen, men de hadde kun epoksy grunning. Hmmm.... Skeptisk... Var jo blank da, men usikker på hva epoksy grunning er for noe....??? Og om jeg kan bruke det...

Det var noen som bestilte fra trebåten.no eller noe sånt. Var det Hassel tro? Sjekk tråden hennes du
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap