Noen som vet hva dette er???

Hei.
Er det noen som kan hjelpe meg med og identifisere denne fisken??
Har kikket "overalt" ,men finner den ikke,kjøtteter vet jeg den er og den holder seg på midten og vokser fort,det er det...
På forhånd takk for svar..
Blar fortvilet i Dr. Axelrods Atlas of Freshwater Aquarium Fishes, Brycon falcatus har store øyne og lignende mønster på splittet halefinne. pH 6.8, 27 grader C, lengde 25 cm, anbefalt 200 liter sier atlaset. Fiskebasen er ikke helt oppe på arten...
Navn på fisk.
Hei.
Du har nok funnet en som ligner endel,men er litt usikker.Skal ta noen bedre bilder av den i morra.Nå vil jeg kegge meg..
Takk for interressen og for at du er villig til og hjelpe meg her
Den Brycon-saken er vel for tykk. Kan det være en Rasbora-art ? Stor Sakserasbora har jo feil mønster på halen, men........ Det må da finnes Rasboraer som ligner mere.......
eh.....for meg ser bilde 1 og 2 identiske ut.......
Navn på fisk.
Har tatt noen nye bilder,men er ikke lett,for den svømmer fort!
Men kanskje det er lettere og se nå?
Hekta
Har tatt noen nye bilder,men er ikke lett,for den svømmer fort! Men kanskje det er lettere og se nå?

Den er ca.7-8cm.
Jeg tok en rask titt i mitt akvarieleksikon og den er prikk lik bildet av Luciosoma trinema. Dessverre så er det ikke bildet av denne i fiskebasen, ikke i Fishbase heller. Googlet bildetreff og fikk opp dette resultatet.

Populærnavnet er Apollo shark på engelsk. Her finner du en youtube video med noen slike. Ligner de eller er jeg helt på jordet
Hei tante Astrid!!
Det er helt klart disse vi snakker om her!! Visste ikke at de ble så store,men det var kjempebra at jeg ihvertfalll nå vet hva det er,tusen takk for hjelpen!!!

Hei igjen.
Fisken vi snakker om her ble kjøpt i butikk for ca.1 mnd siden,da var den ca.3-4 cm og nå er den 6-7cm,den vokser fort,men vet ikke alder på den.
Tante Astrid
Dessverre så er det ikke bildet av denne i fiskebasen,

Til trådstarter: Kan ikke du sende bildene inn til fiskebasen her? De siste bildene burde være gode nok for å bli godtatt
Ja, de ser ut til å bli ganske store etterhvert, men da vet du ihvertfall om det. Lykke til med Apollo haien din!

Jeg er forresten enig med Lisbeth. Prøv å send inn bildene til basen. De er ganske strenge, men når det overhode ikke eksisterer bilder av de så burde de bli godtatt
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap