Tips til akvariet med slamkryper

Var innom dyrebutikken idag, å da så jeg noe så nydelig som en slamkryper..
Å bestemte meg for at Sånn skal jeg ha!

Men trenger tips til innredning i akvariet..

Er det sånn at de trenger saltvann Og ferskvann?
Både land og vannareale?


Håper på mange fine tips å råd!


På forhånd takk!


Mvh

Maria

Les deg opp før du kjøper. Ikke kjøp dem "halvhjerta". Slamkrypere trenger litt plass, et akvarie på minst 100 liter er å foretrekke, mer hvis du skal ha flere. Veldig takknemlige og morsomme skapninger, selv om de krever sitt. Har ikke vært borti slammiser som tar flakfôr, men er sikkert mulig.

De skal ha brakkvann, altså "lettsaltet" vann om man kan si det slik. Etter egen formel.. som du finner mens du leser og blir klok. Og de skal ha landareal også, noen røtter som stikker opp, steiner å sitte på eller eventuelt at du bygger akvariet i en "bakke" - noe som ser skiiitkult ut, om man kan si så.

http://www.google.no/search?um=1&hl=no&biw=1280&bih=685&tbm=isch&sa=1&q=mudskipper+tank&oq=mudskipper+tank&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2967l4493l0l4681l13l12l1l9l4l0l147l248l0.2l2l0

Litt inspirasjon!
Driver å leser for harde livet nå..

Trur jeg har funnet ut sånn ca hvordan jeg skal ha det oppi der!
Helt til jeg ser noe annet som er mye finere..:p


Men de er utolig artige å se på.. Sikkerlig gossine, faktisk.
Så dette skal bli spennendes!

Stemmer det at de er territorielle?
Hadde tenkt meg 2 kanskje.. så det ikke blir ensomt!?

Takk for linken!
Blir artig å begynne med innredningen i karet!


-Maria
Har du sett på akvariene til andre medlemmer som har slamkrypere? Mye inspirasjon å hente der
Drivi å sett en del ja, å det er mye fine akvarier rundt omkring, å mye fine tips å ta til seg =) Blir spennendes å se hvordan mitt blir til slutt
Tilfeldig bekjentskap
© Christine Sundseth Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap