Hvordan får man neontetra og sebrafisk til å legge egg?

Har 6 Sebrafisk, og 5 NeonTetra, har lyst på yngel fra disse fiskene!
Kan noen forklare meg enkelt hvordan de legger egg?
Oppdrett sebrafisk

du kan søke opp de fiskene du lurer på i basen og velge fane oppdrett. Mange fisk medlemmene har registrert oppdrett på

hvordan ser jeg forskjell om det er gutt eller jente?
Hvis du går inn på lenka jeg la ut står det der...
Takk for at du svarte
Jeg har bestemt meg for å ta dem i det 20 liters akvariumet mitt.
Men jeg lurer på hvor mange av dem jeg skal ha i det,
står også det i linken jeg fikk?
Skal du forsøke deg på oppdrett i et 20L kar? :o
Det er, etter min og fiskebasens mening, alt for lite til disse fiskene!
Dette er stimfisker, så de bør få leve i en stim på minst 8-10 stykker.
Og stimfisk trenger plass til å svømme på, noe de ikke får i 20 liter...
Odd Meyer Løgevik
Og stimfisk trenger plass til å svømme på, noe de ikke får i 20 liter...


Når man dretter fisk som dette setter man gjerne opp et lite lekskar med en hann og en hunn fra stimen man har. Når fiskene har lagt eggene tas de tilbake i karet de går i til vanlig, og eggene klekkes uten fare for at foreldrene skal spise eggene. Det betyr at fiskene ikke skal gå lenge i det lille karet da vettu..

Aquagal
Men jeg lurer på hvor mange av dem jeg skal ha i det, står også det i linken jeg fikk?


Jeg søkte på nett og fikk noen treff på hvordan man dretter disse
Lisbeth
Når man dretter fisk som dette setter man gjerne opp et lite lekskar med en hann og en hunn fra stimen man har. Når fiskene har lagt eggene tas de tilbake i karet de går i til vanlig, og eggene klekkes uten fare for at foreldrene skal spise eggene. Det betyr at fiskene ikke skal gå lenge i det lille karet da vettu..


Nehei? Er det sant? :o (ironisk)
Såpass vet jeg faktisk du, Lisbeth!
Men stiller meg fortsatt spørrende til om dette vil fungere i et 20L kar.
Det er jo ofte trivsel som fremmer lek, og da er kanskje ikke et så lite kar ideelt.
Men for all del, bare prøv!
Odd Meyer Løgevik
Men stiller meg fortsatt spørrende til om dette vil fungere i et 20L kar.


Hvis du leser litt om dretting av akkurat disse fiskene er det faktisk helt normalt å bruke nettopp så små kar...
Har stort sett lest 10 gallons når jeg har lest om disse,
men ser at der noen steder står 5 gallons også.
I stand corrected!
Et oppsett for små tetra

<embed src="http://www.youtube.com/v/r6e_wZTw5x0?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="345" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Den videoen var stilig, takk for at du sendte den til meg Jeg skal prøve å oppdrette de så snart den gravide Sverd-drageren min er ferdig å føde. Får håpe det blir mange yngel både fra Sverd-drageren og fra Sebra fiskene
Så du den filmen som dukka opp når den videoen var ferdig?:

<embed src="http://www.youtube.com/v/4yHKRcD_1Y8?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="345" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Nei, men denne WAS MUCH BETTER!!! men et spørsmål, var det strikketråd som lå oppi lekskaret?
Sebrafisker er lette å drive oppdrett på. Hvis du noen store og feite hunner, vil disse legge egg hver dag. Vanligvis blir eggene spist opp. Jeg lot mine 8 gå et eget kar med klinkekuler i bunnen i 2 dager, og etter hvert så dukket det opp over 300 yngel. Du trenger en luftpumpe eller et lite rekesikkert filter. Liquifry 1 funger bra som mat de første dagene.

Går det an å oppdrette de uten at de har store mager?

Hvor får jeg kjøpt Liquifry 1? og hva er det?
Når fiskene er i god stand, er det større sjanse for at de legger mange egg. De er veldig glade i røde mygglarver.

Liquifry 1 er flytende yngelfor for små eggleggende fisk. Du kan bruke en infusoriekultur istedet, men det kan være vanskelig å få til. De første dagene er yngelen for små til f. eks å spise finknust flakfor og nyklekte artemiaegg.

Det er kjekt å ha noen snegler oppi karet som spiser opp matrestene som blir igjen. Jeg brukte noen eplesnegler. Det blir infusioer av avføringene til sneglene, og dette fungerer som yngelmat. Ikke putt sneglene oppi før yngelen er frittsvømmende, de kan spise opp eggene.

Hei!
Idag tok jeg å plasserte hele stimen min i en plastikkboks på cirka 35liter håper jeg får mange egg;D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap