En Maikos Akvariedrøm (side 7)

Da kom pengene idag,så jeg fikk svidd av en hel del på fisk og planter som nå befinner seg i 54.L og jeg fikk betalt for plantestellesettet mitt,så jeg regner med og få det i posten i løpet av neste uke engang.
54.L er nå offisielt full,av både fisk og planter,men flere av plantene som ble kjøpt idag,skal over i 115.L når den kommer opp,så jeg regner med at det skal gå bra.
Jeg skal få kjøpt meg sand til Lørdag,da jeg skal med min søster til sørlandssenteret og så skal jeg få opp 115.L i løpet av Lørdag/Søndag.
(Eventuelt senest Mandag,HVIS jeg ikke får tak i noe sand.)
Jeg skal stjele filterbakterier fra det bærbare filteret som går som ett ekstra filter i 54.L og så er det bare og ta hyppige tester ved mistanke om at noe er galt.
Da som sagt 54.L nå er ganske full,så ble det foretatt ett vannbytte med en ny liten hevert som jeg har kjøpt og som jeg fant veldig lett og bruke,er kjempefornøyd med den!Jeg skiftet litt over halvparten av vannet og før jeg gjorde det,så var det heller ikke noe utslag på nitritt testen,så dette ble gjort for sikkerhets skyld.
Det ble kjøpt inn 6.planter og 2 Alge/Moseballer,sammen med fisk.

-2.Dverggurami.
Har hatt lyst på disse lenge og er veldig spent på hvordan de er.De er små,men hannen var en skikkelig feiging i begynnelsen,de 2 var de første som kom oppi Akvariet men hannen gjemte seg og furtet så jeg trodde den ville dø fra meg,mens hunnen svømte aktivt rundt og koste seg.
Han er bedre nå,så jeg håper og se mer til de senere.

-12.Flekket Pansermalle.(Ganske sikker på at det er denne.)
Disse er små(!) og jeg så først bare 8 av de.Jeg endte opp med 12,da jeg ikke ville ha en mindre gruppe enn 8 og jeg fikk dårlig samvittighet for og etterlate 4.stk alene,så det ble hele gruppa de hadde i butikken.

-1.Albino Corydoras.
Jeg har ingen ide om hvilken Corydoras denne er,men skal få lagt ut bilde av den senere.Den er stor(!) og gikk alene på bunnen i ett Akvarium med noen små avlange fisk av en ukjent art og så rett og slett deprimert ut.Etter at den kom i 54.L så fikk den skikkelig fart på seg og stortrivdes.Den ser ut til og like seg enda bedre med Pansermallene mine,selv om den er mer enn dobbelt så stor som de.Jeg håper og finne flere av samme art til den senere,så jeg kan få en gruppe av de,må bare få identifisert den ordentlig først.

Når 110.L er ferdig satt opp så skal fiskene fordeles mellom de 2 Akvariene,antageligvis så vil ihvertfall Corydorasene og kanskje Dvergguramiene flytte over der.Ancistrusene skal få vokse seg noe større før de flytter over til 110.L.
Kuhli ålene vil jeg beholde i 54.L,da jeg bare ser 3 av de og ikke 4,vet at den ene av de var veldig sky når jeg kjøpte de 3 første og mistenker at det er denne som tar seg noen forsvinningsrunder,men jeg vil holde ett øye med de alle og da er 54.L bedre.Det kan være at jeg må øke stimen med noen flere senere.

Jeg har også lurt på en Hunn til kampfisken min og så noen flotte på Busters Shop,men vil vente til det er noe roligere i 54.L og Kampfisken min har vendt seg til andre fisk.Trodde den ville være veldig frempå,men da Guramiene som er på ca samme størrelse som han kom oppi,så gjemte han seg!
Han var borte og sjekka på nykommerne etterhvert,men stiv som en pinne med finner og alt,før han nå har begynt og roe seg og svømme som normalt.
Tror han fikk ett lite sjokk når det kom nye fisk som faktisk svømte frem og tilbake i Akvariet,da Ancistrusene mine nøyde seg med og bevege seg langs glasset.

I tilfelle det verste skulle skje og noen ender opp med og bli aggressive,så har jeg nå 30.L ståendes tom og den vil bli brukt hvis nødvendig,men foreløpig ser alt veldig bra ut.Skal holde ett øye med Akvariet utover kvelden for sikkerhets skyld,jeg er en av de overnervøse nybegynnerne som må se at fisken er ok i ca.1.ukes tid før jeg faktisk slapper av... :/
Bildetråd 1.
Bilde 1.En av mine små Ancistrus.

Bilde 2. Dverggurami hann.

Bilde 3.Dverggurami hunn

Ignorer de plantene som enda står i pottene i bakgrunnen,de skal over i 115.L,så jeg har ikke fjernet vatten rundt dem,da de er mye enklere og flytte på nå.
Flotte gurami bilder.
Vi holder på og rigge til et kar for oppdrett av disse flotte fiskene og håper på yngel utpå nyåret .

Hos oss er det perlegurami mor helst ønsker vi skal kjøpe inn men vi tar nok med en 2 3 varianter når vi først starter
Bildetråd 2.
Bilde 1. Pansermalle.
Veldig vanskelige og få tatt bilde av,da de stikker så fort de ser at kamerate nærmer seg,men utrolig flotte og se på!

Bilde 2. Ukjent Albino Corydoras.

Bilde 3. Samme Albino Corydoras sett forfra.

Grusen Corydoras går på heter "Nano Gravel" og har en kornstørrelse på 0,7-1,2.mm,den er også rekesikker og er helt avrundet så de ikke skader seg på den.
Jeg skal flytte de over i 115.L når den er ordentlig satt opp.

Hjelp meg gjerne med og identifisere min ukjente Albino Corydoras,så jeg kan få noen venner til den,akkurat nå så går den sammen med pansermallene mine,men da den er dobbelt så stor som de så vil jeg gjerne ha noen større som den kan gå sammen med og helst av samme art.
Gurami
Tor Egon Mikkelsen
Flotte gurami bilder. Vi holder på og rigge til et kar for oppdrett av disse flotte fiskene og håper på yngel utpå nyåret . Hos oss er det perlegurami mor helst ønsker vi skal kjøpe inn men vi tar nok med en 2 3 varianter når vi først starter :)

Perlegurami er også flotte,men da de trenger minimum 120.L så blir de for store for meg.Men hvis jeg noen gang får ett Akvarium i størrelsen 200/300.L så står definitivt Gurami på ønskelisten min,det er en flott fisk.
Ellers hadde det vært veldig gøy med Gurami yngel,så hvis mine satte igang så ville jeg vært overlykkelig,håper at dere lykkes med deres oppdrett!
hei
mulig denne albinoen din er denne? Det var det jeg fikk beskjed om når jeg la ut tråd om denne for en stund tilbake

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5259
Mer skriverier og bilder
Lene Byholt
hei :) mulig denne albinoen din er denne? Det var det jeg fikk beskjed om når jeg la ut tråd om denne for en stund tilbake:) http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5259

Det lignet ihvertfall veldig,takk Lene!

Har vært bekymra for den ene av mine 4 Kuhli ål,da jeg pleier og se 3.stk som leker seg mens den 4 ikke har vært og se,så den heldigvis sent i går kveld og i dag,så nå vet jeg at den lever.Men den ser ut til og være så rolig,den kan svømme i samme tempo som de andre 3,men den virker som den liker seg best når den ligger rolig.Har lurt på om det kan ha vært noe sykdom men den ser helt fin ut og når jeg ser den sammen med de andre 3 i fullt tempo,så lurer jeg rett og slett på om den bare liker det rolig eller om den kan være forskjellig kjønn fra de andre 3..?

Hadde svakt utslag av Nitritt etter litt overforing igår,hvor jeg feilbereinte mengen for de nyankomne spiser,så det ble ett stort vannbytte i dag tidlig,men det ble ett nytt ett nå i sted p.g.a Pansermaller som føk opp i vannet.
Laget en tråd om det her:
Har ingen ide hva som skjer,men har testet negativt for både Nitritt og Amoniakk og nå har jeg satt utblåset på det ene filteret mitt litt opp,så det blir mer bevegelse i vannoverflaten og mer oksygen i vannet.Ph er også riktig,så jeg vet ikke helt...
Håper at det bare er noe forbigåendes ifra Coryenes side.

Imorra skal jeg på leting etter sand til 115.L,tror jeg trenger ca.25.Kg,vil heller ha litt for mye enn litt for lite sand så jeg tror at det skal holde.Hvis jeg finner det,så skal 115.L opp imorra,Lørdag sammen med Filterguffe fra 54.L og fiskene som skal flyttes,skal flyttes på Søndagen.Filteret jeg stjeler guffe fra begynner og se tett ut,så det trenger en renskning uansett.
Hvis jeg ikke finner sand imorra,så blir det avgårde på Mandagen istedet og kjøpe,men håper jeg slipper det.

Legger ved noen bilder fra 54.L også for morro skyld,Bilde 1 og 2 er Kirsebær Reke og Bilde 3 er Dverggurami hannen min.
Forvirret?
Jeg har som sagt 2 filtere i 54.L,ett innebygd ett i Akvariet og ett innvendig filter fra 30.L.Vel,jeg flyttet som sagt utblåset på dette filteret høyere opp,så det ble bedre strøm i Akvariet og nå har en av Kuhli ålene mine funnet ut at dette er en perfekt lekeplass,den svømmer fra den ene enden av Akvariet,til den andre enden og opp til vannoverflaten hvor filteret står og lager strøm i vannet.Der slenger den seg inn og vrir på seg så strømmen fører den tilbake til andre enden av Akvariet langs vannoverflaten,før den så svømmer tilbake og gjentar prossesen.
Den har holdt på i 10.min nå og ser ut til og stortrives!
Ser at noen av de små Coryene også tar seg noen turer opp i strømmen og prøver på det samme,men denne ene kuhlien er definitivt den mest aktive.

Har ellers gått gjennom databasen på jakt etter en stimfisk til og ha i 115.L og jeg lurte først på og ha en stim med Neontetra,men i databasen så står det at de skal ha en PH på 5.0-7.0 og min PH er på 7,5.
En av dyrebutikkene nær meg,Tropehagen Zoo,har Neontetra som en av månedens fisker og der står det:
Akvarium/Vann PH 4,5-6,5/PH 7,2-8,5.
Er det rart at en stakkars fersk Akvarist som meg kan bli forvirret?
Men i en annen dyrebutikk jeg var i,så hadde de en stim med Neontetra sammen med Guppy i ett utstillingsakvarium og de så flotte ut sammen.Butikken hadde Guppy med lyse halefarger så selv om Neontetraene var mindre,så syntes de godt med fargene,så fikk lyst til og prøve de sammen.Har også sett på noen fine Molly som jeg lurte på og ha noen av...
Hm... Er ganske så sikker på at neontetraene absolutt bør ha ph under 7. Og de blir ganske store etterhvert (5 cm uten halen). Hva med stjernedanio istedet? De er små og fargerike, og trives godt i din ph? Vet de er noe dyrere altså, men...

Butikkene setter sammen det som ser stilig ut for å friste kundene, helt uavhengig om de passer sammen eller ikke...
Hei,
så ikke det siste innlegget ditt om at du hadde testet for ammoniakk før jeg skrev i den andre tråden din, sorry.

Tips når du skal fylle opp karet med fisk, sjekk fiskenes behov for vannkvalitet i Fiskebasen. Da vil du se at det ikke er noen god ide å ha molly sammen med neontetra nettopp fordi de har så forskjellige krav til pH og GH.

Mine neontetra har aldri vært i nærheten av 5 cm, selv om det står 5 cm som maks størrelse i basen. Men de trives best i pH under 7.
Mine neontetra er 5 cm, derfor jeg nevnte det...
Spørsmål ang akvariebordet mitt?
Takk for svar folkens,da blir det en annen type stimfisk på meg istedet.
530,ikke noe problem,var litt treg med og skrive selv også.
Har tatt meg flere runder i Fiskedatabasen ja og funnet noen som jeg skal lese mer om imorra.
Fikk kjøpt meg sand idag,men ble litt usikker ang Akvariebordet,så opprettet en tråd her i håp om at noen kan svare meg:
Kan være det bare er jeg som er overforsiktig men heller det en uforsiktig,spesielt når det er snakk om 115.L med vann!
115.l er endelig oppe og svømmer
Da har jeg endelig fått opp 115.L,etter at jeg endelig klarte og få Akvariebordet i vater.Akvariet er nå fylt med vann og jeg holder på og fylle på med sand og hvis jeg rekker det ikveld så skal jeg også flytte inn de av plantene som står i potter og få plantet de.Etter det så kommer dekorasjonene,i form av røtter og den kunstige steinen jeg har kjøpt.Planen er også og få opp en bakgrunn på utsiden bak på Akvariet,men det regner jeg med blir imorra.
Imorra skal jeg på sneglejakt,da jeg skal ha posthorn og sandsnegler oppi 115.L,så kan jegersneglen få bo i 54.L,så har jeg den i reserve i tilfelle jeg en gang får en invasjon av pestsnegler i 115.L.

Glemte og nevne at jeg kjøpte nytt flakfor da jeg var avgårde i Kristiansand,en boks med TetraRubin Flakfor/Hovedfor til alle prydfisk.Den skal visstnok fremme fargepraktene på fiskene,vet ikke om det virker men alle fiskene ble helt ville etter denne maten,til og med Coryene på bunnen gikk amok og lette etter rester som datt ned på bunnen.Flaka er ganske store,så jeg kommer til og knuse de til litt mindre størrelser før jeg forer,så blir det enklere for fiskene og spise.Når flaka er så store se hender det nemlig at fiskene spiser halvparten mens den delen som ikke får plass i munnen detter ned,til stor glede for coryene.

Og for ett flott lys det ble ifra 115.L når jeg sitter her i stua!Har alltid hatt problemer med at stua kan bli veldig mørk på vinteren,men nå lyste det skikkelig godt her inne og plasseringen av 115.L gjør at jeg kan se den fra begge sofaene,noe som passer meg perfekt!

Videre planer nå fremover,alle Coryene skal over i 115.L på sand,Kuhliene får bli i 54.L sammen med Kampfisk hannen min.Jeg skal beholde Dvergguramiene i 54.L nå midlertidlig men hvis det flytter inn en kampfisk hunn,så vil de bli vurdert flyttet over i 115.L.Vurderer også og få tak i flere Kuhli åler.
Ancistrusene får bli i 54.L til de har vokst seg større,så skal de over i 115.L.

Små fisk i 115.L har jeg lurt mye på og jeg har sett en del på Microrasbora kubotai.
Det står at de skal ha en PH på 7.0-7.0,så jeg lurer da på om det går greit med min PH på 7.5,hvis ikke må jeg prøve og senke den ett hakk ned til 7.0.
Så gjenstår det og se om jeg kan finne den i en dyrebutikk i nærheten av meg,har jo lyst til og se fisken i levende live før jeg eventuelt bestemmer meg 100%.
Puster lettet ut!
Det var jo en selvfølge at alt ikke skulle fungere for meg med 115.L,dagen etter at jeg hadde satt den opp så nektet den og lyse,den lyste bare når jeg snudde den opp ned!Så jeg fikk min søster til og kjøre meg og idag fikk jeg byttet Armaturet med ett nytt ett,det første som de tok ut av lageret funket heller ikke og når hun plugde inn mitt,så nektet den selvfølgelig og lyse når hun snudde den riktig vei.
(Jeg var visst ikke den første til og være inne med ett slikt armatur heller,så de hadde vært borti det før.)

Men nå er alt i orden og jeg har fått plantet planter oppi 115.L og det begynner og se bra ut nå,spesielt med lyset på.Sneglene som er oppi der ser ut til og trives,de lager små spor etter seg i sanden.
I 54.L har det endelig blitt mer fart i den enslige Kuhli ålen min,som nå svømmer med de andre 3.Jeg tenker og kjøpe ihvertfall 2.stk til for og utvide stimen min med de senere,når fiskene i 54.L er flyttet til 115.L.
Jeg har nå svake utslag på Nitritt i 54.L,antageligvis p.g.a for mange fisk,men jeg har daglige vannbytter og har ikke mistet noen der enda.
Jeg har også vært sparsom med foringen,noe som viser seg når jeg hiver nedi en fortabelett,da alle mine Corydoras skal hen og forsyne seg og også Ancistrusene har funnet ut at Tabelett = Mat,så de legger seg over tabeletten og suger ivei.
Også Dvergguramiene mine forsyner seg,spesielt hunnen.Hannen er mer reservert mens hun er den første til alt av mat,he,he.

Så,her er handlelista over hva jeg skal gå til innkjøp av i Januar 2013,når begge akvarier er i orden:
2 x Kuhli-Åler.(Minst,kan være det blir flere.) 54.L
? x Reker.(Vil ha flere reker!) 54.L og kanskje 115.L
1 x Kampfisk Hunn.(Til min enslige hann.) 54.L.
Vannbytter
Har holdt øye med vannet i 115.L som har vært befolket av snegler og idag var det Nitritt på 0,4,så jeg tok ett 50% vannbytte der,merket også at det hjalp veldig da vannet ble mye klarere etterpå,rota som er oppi der nå avgir litt farge,men satser på at det går seg til.
54.L har gått ned og er på0,025/0,05,så den får fortsatt en bøtte med vannbytte,da jeg ser at Coryene går opp etter luft enda.Har også sett mer til rekene mine i 54.L og jeg ser at jeg vil trenge flere Moseballer senere,rekene elsker dem + at jeg synes de pynter opp i Akvariet.
Ellers nærmer det seg Jul og nå venter jeg egentlig bare på at den 20.Desember skal komme,så mine faste utgifter til borettslaget og huslånet skal bli trukket fra kontoen,da vet jeg hvor mye jeg sitter igjen med og det vil bli enklere og beregne hva jeg kan bruke.Er så og si ferdig med Julegavene nå,mangler bare en til lillebroren min på 20.år,som ikke ønsker seg noe spesielt og en gave til min lillesøster,som jeg innbiller meg at jeg har kjøpt,men ikke husker jeg hva det er eller hvor den ligger hen...Ja,ja,det ordner seg vel.
Gurami hunnen min døde. :(
Huff,det er aldri noe gøy og avlive fisk,selv om det ikke er noen annen utvei.Gurami hunnen min begynte og puste så tungt og har hatt en rar oppførsel i Akvariet,bare stått stille og stirret oppover.I går kveld tok jeg ett 90% vannbytte og hun spiste mat med god appetitt men det endte med at jeg avlivet hun,da hun gikk tilbake til hvordan jeg fant henne før vannskiftet,hun lå bare på bunnen av en håv jeg hadde henne oppi og lå nesten sidelengs og pustet.
Sjekket hun over etterpå og kunne ikke se noe synlig tegn til sykdom,men skal holde ett godt øye med de andre innbyggerne i 54.L for sikkerhets skyld,spesielt min gjenlevende Gurami hann.
Ellers så blir det egentlig bare tid til vannbytter og litt julehandel innimellom.
Jeg har selvfølgelig fått planarier i 115.L,så jeg håper fiskene som skal over der snart er sultne,jeg grøsser bare ved tanken på disse!!!
Det er noe av det verste jeg vet,små hvite makklignende skapninger,brrrr.
Jeg måtte også renske det innvendige filteret i 54.L etter vannbytte igår,oppdaget plutselig at det var helt tett,det viste seg og være filtervatten som var blitt tung og brun,så fikk byttet den ut med ny + litt blåsvamp.
Hvis jeg er heldig så blir jeg kvitt Nitritten i 115.L så kan jeg prøve og flytte noen av fiskene over til den,det burde hjelpe på 54.L,så får jeg også mer oversikt over hva jeg har hvor,om jeg bare klarer og fange de inn og få flyttet de over,har en mistanke om at Coryene kommer til og bli en skikkelig hodepine og fange,med unntak av min gule albino...
Nitritt i 115.l,vannbytte eller ikke..?
Hadde vannbytte i begge Akvariene for ca.3/4 timer siden og sjekket Nitritt nivåene i begge 2,for og være på den sikre siden.
I 54.L lå den på 0,01 så der er jeg kjempefornøyd,satser på at den verste Nitritt toppen er forbi der nå,så nå skal de få gå uten vannbytte ett par dager og se hvordan det går,hvis fiskene begynner og svømme opp etter luft så er det bare og ta ett nytt vannbytte.Er fremdeles noe sparsom med foringa i tillegg.
I 115.L derimot ser det ut som om jeg har nådd Nitritt toppen,der hadde jeg Nitritt på 0,4..!
hadde oppi en liten gratisprøve med flytende plantenæring som jeg fikk med gratis i en Akvarieordre som jeg helte oppi for ca.1.uke siden,men det var ikke mye,så tror ikke det var den som ga meg Nitritt toppen.
Men lurer nå på hva jeg bør gjøre,skal jeg la Akvariet stå og "modnes" eller skal jeg ta vannbytte og få ned Nitritt nivået?
Jeg må tydeligvis lese meg opp om innkjøring av Akvarium igjen,da jeg er helt blank på neste steg nå og det hjelper ikke akkurat at jeg har problemer med og holde øynene åpne,merker at jeg var tidlig oppe i dag ja.
Det nærmer seg julaften
Da var jeg endelig kvitt det meste av Nitritt i begge Akvarium og jeg har nå begynt og flytte på noen av fiskene.Dverggurami hannen min er blitt flyttet over i 115.L,sammen med 3 Corydoras,min gule Albino og 2 Pansermaller.
Og fange Corydoras viste seg og være ekstermt vanskelig,så jeg tar en pause og vil prøve på nytt igjen enten idag eller imorra.Målet er og ha 6.stk i 115.L nå i første omgang og la de gå ca 1.ukes tid for og se at alt er i orden,før jeg flytter over resten.Er også på utkikk etter 1-2 Hunn Dvergguramier til min enslige hann og jeg kikket på noen nydelige blå i en butikk idag,men jeg synes de virket for fargerike til og være hunner,så jeg får vente og se.

Ellers har jeg lagt inn en bestilling oss Aquamanias,på JBL Nitritt test refill og 2 mindre dekorasjoner.en av de er en falsk stein som jeg synes var veldig fin,så det skal bli gøy og se hvordan den ser ut.

Det ble også med meg hjem noen nye fisk ifra dyrebutikken jeg var innom idag,jeg reserverte de for ca.2.uker siden da jeg først så de,da var en hel vegg med reoler utsatt for hvitprikk og de har vært i karantene til denne uka her for medisinering,så jeg fikk hentet de hjem idag.De går i 54.L nå,en liten flokk på 7.stk Dvergøksefisk!
Skal prøve og få tatt noen bilder av de nå i Jula engang,de er flotte og se på.
Det fulgte også med en plante fra Dyrebutikken som ble plantet i 115.L,det ser litt stusselig ut der enda,spesielt i høyden,så håper det vil vokse mye nå i romjula.

Ellers så skal jeg hjem og feire Julaften med min familie,denne gangen kommer også min Lillesøster,hennes nye kjæreste og hennes sønn,så det skal bli spennendes.Siste gavene ble ordnet idag,så det eneste som gjenstår nå,det er for meg og pakke de inn og samle de i en pose så jeg husker og ta de med meg hjem på Julaften.
Flytting av flekket pansermalle ferdig
Vet ikke hvem som er mest fornærmet på meg nå,men mistenker Kuhliene i 54.L...
Er nettopp ferdig med flytting av røtter og planter ut fra 54.L så jeg kunne fange inn de resterende Coryene og flytte de over i 115.L,bestemte meg for og ta alle sammen samtidig da jeg innså hvilken jobb de kom til og gi meg.
Akkurat nå virker de veldig fornøyde når de har oppdaget sanden,men regner med at noen av de vil furte en stund til,min Albino Cory furter ennå og nekter og vise seg.
Dvergguramien min ser ut til og stortrives men jeg må se om jeg kan finne noen fisker den kan svømme med,det blir ensomt der på toppen med bare den svømmendes der oppe.
Jeg ser at flere av mine flekkete pansermaller svinser rundt foran på sanden,men jeg mistenker at jeg må holde ett øye med 54.L neste gang jeg slenger oppi en tabelett,i tilfelle det dukker opp en etternøler,men jeg tror jeg fikk tak i alle.

I 54.L så har Kampfisken min godtatt Øksefiskene mine,i begynnelsen nærmet den seg og blåste opp gjellene og jaget de enkeltvis,men når de ikke reagerte,så ignorerte han de,han går til og med opp etter luft midt i stimen før han dukker ned igjen og gjør ingenting av at de kommer borti finnene når han svømmer forbi!
Øksefiskene er noen morsomme fisk,mine dverger blir jo ikke større enn 2,6.cm men føler at de gjør mye ut av seg allerede.De står i en flokk og alle kikker i en retning,mens tidligere så stilte de seg midt ved det ene filteret og sto midt i strømmen mens de holdt sine posisjoner.
Oppdatert profilen
Da har jeg fått oppdatert profilen og mine Akvarium så de skal alle være korrekte.Testet begge Akvariene for Nitritt igår og ingenting,så da tok jeg ett 50% vannbytte idag på begge 2 og hvis alt går etter planen så skal det nå gå 1.uke til neste vannbytte.
Leste meg gjennom mine eldre innlegg og ser at jeg helt har glemt og nevne mine 5 Platy,de kom sammen med Coryene og er ett lite "prøveprosjekt" for meg,for og se om det er en fisk jeg vil ha.De går i 115.L sammen med Coryene og Guramien og så vidt jeg kan se har jeg 2 hunner,2 hanner og 1 stor blå Platy jeg ikke aner kjønn på,men lurer på om det kan være en sen hann.

I 54.L flyttet det i Jula også inn 3.stk Sewellia lineolata,som går sammen med Ancistrusene.De ser ganske så bedagelige når de er på glasset men kan sette opp litt av en fart når de føler for det!
I databasen står det at de skal ha minst 100.L(?) men da de ikke blir større enn 4,5.cm,så får de nå gå i 54.L foreløpig.I 115.L skal det få grodd seg til og jeg skal også få på plass noe mer dekorasjon,da det ser litt stusselig ut der enda.
Ellers så ser jeg mye mer til rekene mine nå for tiden,ser ut til at de likte og komme i ett større Akvarium så jeg håper at det vil dukke opp noen flere av de senere.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap