Hjelp, macrobracium rev av seg begge armene!

Det later til at han har kastet av seg skallet, som jo ikke er så uvanlig. MEN begge armene er i samme slengen blitt revet tvert av i festene. Hvordan kan dette skje?? Bør jeg avlive stakkaren???
Har du andre kloreker i karet?

Hvis ikke trenger den ikke de store klørne for å forsvare seg mot andre kloreker.

Hvis du ser nøye på den har den små klør foran som den bruker for å plukke i seg mat. Jeg vil tro at de store klørne vokser ut igjen etterhvert, selv om de er tatt så langt inn
Hei
Takk for svar.

Nei, jeg har ingen flere reker i karet. Kun ancistrus og noen pakistan-botia. Så jeg regner med at han er relativt trygg.

Er dette vanlig? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre at dette skjer igjen?

*full av medfølelse*
Kan ikke si jeg har hørt om det før. Har kloreker selv som har skiftet skall flere ganger uten problem.

Men kanskje du skal følge litt med på pakistanbotiane, virker de interresert i reka nå? Siden de liker å suge ut innmaten i snegler mener jeg. Hvis det er åpent inn til kjøttet kan kanskje botiane lukte det. Huff og hvis det er åpent inn til kjøttet har kanskje ikke reka det så bra? Jeg aner ikke... Håper noen andre kan komme med noen bedre råd enn meg! Forstår veldig godt at du er bekymret
Skulle ikke være noe problemer. Det skjer ute i naturen at krepsdyr minster klør og bein hele tiden. Disse vokser normalt ut igjen ved neste skal bytte (ihvertfall slik jeg har forstått det).
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap