Akvaforum er så utrolig tregt - hva skjer (side 2)

Ja her startet jeg noe ser det ut til
Grunnen til at vi spurte er at vi er medeiere og driver et datafirma med med 5 ansatte og har en serverpark som hoster over 100 brukere online på terminalserver + masse server web sider m.mer og det krever masse maskinkraft minne og linjekapasitet.

Som Moderator sier så er det nok maskinvaren her som er overbelastet da databasen vokser for hver dag og det krever mere maskinvare og mer minne etc tec.
Så er det også det element at "hosting provider" kansje tar betalt både for bruk av båndbredde dvs at linjebruken til akvaforum kansje er begrenest oppad til eks 2 mb i sekundet og med 100 brukere online og alle laster ned eller opp noe deles en 2 mb linje på 100 personer og da tar ting litt tid.
Å bli pluss medlem løser nok ikke denne utfordringen umiddelbart men bedre økonomi kan sikker gjøre at akvaforum kan oppgradere server, linjer og kansje programvare dersom mange nok blir pluss medlem.

Spørsmålet er om akavforum har noen slike planer fremover ?


Til slutt
Å syte å klage og gå helt #emo# og kalle ting for skandale minner litt om en kvinnelig politiker vi hører jevnlig på radio og tv..
Akvaforum er er tross alt en samlingsplass for akvarister som driver av noen ildsjeler som ikke blir rike på dette og akvaforum er så langt jeg kan se det eneste forum /websted som det er god aktivitet på.
La oss holde debatten på et konstruktivt nivå, det tjener vi alle på.

Fortsatt god kveld


Nå lastes AF så utrolig tregt igjen. Er det bare jeg som opplever dette i kveld? Det er bare AF som er tregt.
Nei, det er tregt her også
Her også !!! I hele dag.

Sukker og stønner, for jeg vil jo lese - og lese masse - helst på en gang ! Vil lære Så løsningen er å ha oppe minst to sider, og så leser jeg på den ene mens jeg prøver å åpne den andre, og omvendt. Men det går jo utrolig tregt likevel da.

jeg trodde faktisk det var dataen min som var problemet, og satt og planla å sende den til opprensking for å få mer fart.

Er det for mange brukere på forumet, som gjør at det går tregt, eller er det en teknisk feil tro?
Blir ikke dette bedre snarest så kan man bare legge ned hele forumet. Slik det er nå så er det bare flaut og tragisk.
Synd, for jeg liker forumet.
ble plutselig fikset for min del nå
elwaro: Hvis du blir plussmedlem så er du kanskje med på og forhindre at dette skjer en gang i frentiden!!
Jippi !! Nå er det bra her også.

Men hva var grunnen til sirup i hele dag tro?
Plussmedlem
elwaro
Blir ikke dette bedre snarest så kan man bare legge ned hele forumet. Slik det er nå så er det bare flaut og tragisk. Synd, for jeg liker forumet.


Det er jo ingen som tvinger deg til å være her. Og du gidder jo stort sett bare skrive når det er noe negativt.

Forumet funker stort sett helt fint det, men noen ganger blir det problemer. Sånn er det med alt som har med internett og teknikk å gjøre...

Kun siste par timene det har gått tregt her hos meg, og jeg har vært til og fra her på AF i hele dag...
Plussmedlem
elwaro
Les innlegget mitt en gang til så ser kanskje til og med du at jeg ikke bare skriver negativt. Tulling !!!


Jeg HAR lest innlegget ditt. Også den delen hvor du liksom helt tilfeldig føyer til at du liker forumet.
Men hvor mange innlegg har du her inne siden sist du klaget og kalte hele forumet en skandale? Det var jo når denne tråden ble startet... Tror ikke akkurat det er så mange..

Og fra deg tar jeg "tulling" som et kompliment... :-p
Så flott at forumet fungerer normalt igjen! Når uregelmessigheter blir fikset så raskt som i dag, går det godt an å leve med litt "sirup" en sjelden gang.
Tove H


Var sirup her i går kveld også fra 21:00-22:00.
Brukte 2-3 min å laste inn på en ny side på AF.
Til Elwaro

Jeg synes dette er å gå ganske langt over streken.
For det første så er det du, ikke Milo som har dårlige argumenter.
Å kalle folk tilbakestående og tulling vil ikke jeg kalle noe godt argument.

Akvaforum har 18000 medlemmer og jeg tror du er en av de veldig få som ikke liker dette forumet.
Alle nettsider kan ha tekniske problemer, det må man faktisk bare leve med.
Du sier du liker forumet, men det jeg har sett deg gjøre er å snakke om dette fantastiske forumet som en skandale?
Av og til er det lov å ikke gå langt over streken! Dette var tross alt et lite filleproblem som varte i et par timer.
Er det så ille for deg så kan du bygge en tidsmaskin og fly tilbake i tid der de ikke hadde noe som het datamaskiner hvis det er så ille med et lite teknisk problem.
Singin:
"dont worry, about a thing. 'cause every little thing gonna be all right"


Har moderert en del av svarene her som inneholder karakterbeskrivelser som er direkte uholdbare. Forventer at språkbruken strammes kraftig inn og jeg forventer at samtlige forholder seg til retningslinjene på AF.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap