Hvem trives i 21 liter?

Hei!

Jeg har nå et akvarium som har stått tomt siden Kampfisken flytta fra det, og inn i mitt 110L. Jeg fikk da lyst til å få i gang det gamle akvariet på 21L og bruke det til et "mini-plante-akvarie". Tenkte å ha noen reker i akvariet sammen med et "godt" beplantet (det er bare 21L, så det er ikke så mye som får plass) miljø. Vet du/dere om noen små reker/veldig små stimfisk som hadde likt seg i et "godt beplantet", men lite akvarium?

Tusen takk på forhånd!
Boraras brigittae/moskito rasbora Søte små fisk som ikke trenger mye plass. Men det kommer litt an på hvordan form det er på akvariet. Dette er ikke fisker som svømmer mye opp og ned, så de liker nok bedre stor overflate enn et høyt akvarie. Samme med klovnekilli.
Dette kunne du vel fortsatt å spørre om i denne tråden?
Hmm, tenkte det var like greit å starte på nytt med et bedre navn på posten for å tiltrekke flere folk til å lese den. Ettersom jeg ble anbefalt å ikke ha en malle i så lite akvarie overhode, og imed at jeg ikke kan skifte navn på posten...

Men jo, strengt tatt kunne jeg det. Hovedpoenget mitt er jo å finne ut hvordan jeg best kan gjøre dette

Må bare beklage om det irriterer deg på noen måte, men som "fersk" i denne hobbyen, vil jeg nødig gjøre noe feil.
Du kunne spurt moderatorene om å skifte navn på tråden. Det er en rapporteringsknapp under innleggene. Tror ikke Lisbeth ble irritert, men ville rettlede deg. Lettere når ting henger sammen...

De forskjellige artene av microrasbora og boraras ville passe perfekt sammen med dvergreker i karet ditt
Der ser du mine kunnskaper -.- Jeg hadde ikke peiling på at de hverken kunne endre på det, eller at man kunne kontakte dem via noe skjema -.- ...

*Sukk*
Vi lærer heldigvis etterhvert ;D
Morgan Hägg
Der ser du mine kunnskaper -.- Jeg hadde ikke peiling på at de hverken kunne endre på det, eller at man kunne kontakte dem via noe skjema -.- ... *Sukk*



Ja, ja, vi er flere i samme "båt" og enten må man prøve seg ferm og feile og lære.

Syns ikke alt er en selvfølge eller lett å finne her inne vi heller.

Syns forøverig Killi er en fin fisk og den kan godt gå i den størrelsen på kar men vil vel gjerne spise rekene? Vi har noen "pygmer" sammen med rekene. Prøver å finne navnet, er ikke flink til å få med det bestandig men det er små fisk som vi trodde var yngel når vi så de i zoo men det var det ikke. Hadde en stim på 20 i 20 literen men vet ikke om de er det enda. ikke lett å telle verken de eller rekene
Freke
Boraras brigittae/moskito rasbora :) Søte små fisk som ikke trenger mye plass. Men det kommer litt an på hvordan form det er på akvariet. Dette er ikke fisker som svømmer mye opp og ned, så de liker nok bedre stor overflate enn et høyt akvarie. Samme med klovnekilli.


Førstnevnte fisken skal ha minimum 60 liter da
Jeg syntes ikke noen former for stimfisk burde gå i et akvarie under 50l. De små artene man mener passer, skal gå i store stimer, og det går jo ikke i amå akvarier Kjøp heller 10 stk sakurareker, så formerer de se og blir flere knallrøde reker.
Jeg ville gått for reker i ett så lite kar, mange fine varianter der, og synes også de er morsomme å se på.

Jeg tror trådstarter forlengst har hatt fisk i karene sine. Tråden er over ett år gammel.
Men man lurer jo på hva det ble for fisk i det lille karet...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap