Trenger flere maller da de helst skal være 5+, men trenger det å være samme art?

Hei.

Har 2 Corydoras adolfoi og siden de helst skal være 5 eller flere skal jeg gå til innkjøp av 3 til. Men den lokale dyre butikken har ikke flere av denne arten (se url)

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5258
Det er slike jeg har.

Går det bra om jeg kjøper 3 Corydoras acrensis (mener at det var det de hadde inne no).

Akvariet mitt er kun 60 liter og har nylig byttet til sand, er ikke sikker på hvor mange fisker jeg kan ha.

No har jeg:
1 kamp fisk
2 scalare
2 sverd drager
3 sugefisker
1 gibbiceps (ja jeg vet, fulstendig feil fisk, men vet ikke hva jeg skal gjøre med den)
2 x Sommerfuglciklide
60 liter er ikkje ett stort kar og du har vist nok fisk i karet ditt.
Før du skaffer noe mer fisk, burde du byttet ut gibbien, skalarene.
Gi di bort eller hør med dyrebutikken kanskje du får byttet dem i cory
Takker for svar.

Skal bytte inn gibbien, men scalaren får jeg nokk ikke gjordt noe med da dama liker de.

Men går det bra å blande panser malle arter eller bør det være samme art for at de skal trivest best?
Det går bra å ha flere forskjellige coryer sammen, men de har det absolutt best med samme art. Adolfi er vel en art som kommer inn igjen, du kan også be de bestille.

Jeg ser du er rådet til å fjerne scalare og gibbi. Det rådet bør du høre på, selv om dama di liker scalarene.. 60L til disse er rett og slett stygt.

Les Akvarium for fiskenes skyld, og les avsnittet om fisk i små beholdere i denne artikkelen
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap