Heldekkende topp til helglass akvarie?

Hei!

Nå er jeg endelig tilbake og skal starte opp med ferskvann igjen etter 3 år med saltvann.

Har nå et nytt 325L woha exclusive helglass akvarium som jeg skal starte prosjektet med!
Er på jakt etter heldekkende topp til det.

Noen tips til hvor det kan kjøpes?
Kan også vurdere plexiglass som topp. Hvem driver med slike ting?

Takker for svar
Hei. veit ikke om du tenker på no slikt?
fer til glassmesteren og oppgi mål og tykkelse på dekkglass så skjære han ut til deg, husk og få åpning i hjørne osv så du får mata og får filterslanger og slikt inn=)
Plexiglass har eg testa ut, det begynner og bøye seg med tida, vet ikke om det er pgr av varmen fra lyset eller va det er men eg jekk fra plexiglass til glass. og plexiglass blir lettere riper i.
Hvis du har et woha-kar vet du vel at de tilbyr veldig pene heldekkende topper?

Jeg fikk i alle fall bestilt det fra tyskland, med dobbelt armatur, veldig pene topper.

Men fiskesjappa på bislet begynte å importere woha (som eneste i norge) for et par år siden, du får helt sikkert dem til å skaffe deg woha-topp som passer ditt kar
Jeg vet at det fins til woha, men prisene er noe litt høye, koster mere for toppen en for akvariet for og si det sånn

Ville prøvd med noe rimligere.

Den tråden der han bygger selv ser bra ut! Kunne jeg bare tatt meg tid og vært like flink..

Glass mester er jo et alternativ, men det blir vel litt dyrt?
Tenkte mere på plexiglass da det er lettere i vekt og ingen fare hvis det skulle detti oppi akvariet. Har noen her prøvd plexiglass fra clas olson? Dem selger store plater til 69kr stk.. Dem er også lett og forme selv med stikksag Evnt borre hull til ledninger og lage et lokk.

Ser problemet med riper, Har hatt plexiglass til et ati armatur før og det har funket greit, noe riper blir det jo når man tørker vekk salt fra lampen men det ble ikke så ille at lyset fikk noe dårligere effekt!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap