150l kar. kampfisk og....?

Jeg har et 150literskar som det for øyeblikket kun bor sandsnegler og et par posthornsnegler i. Det er litt stusselig, så ønsker meg noe mer. Valget har havnet på en kampfisk han. Men så står jeg liksom litt fast til hva mer jeg kan ha sammen med den?

Kan jeg ha reker? Eventuelt hvilke? Er det noen stimfisker som trives i rolig vann sammen med en kampfisk som kampfisken ikke ser på som trussel?

Ancistruser antar jeg er rimelig safe.

Tips?

Står at man må ha stort kar for å ha hunner med hannen, er 150 liter stort nok til to hunner og en han? Eller bør jeg nøye meg med en han?
Hvis du har mange planter og gjemmesteder så er 150 liter fin plass til en kampfiskhann og 1-2 hunner. Kampfisker er små personligheter, og ikke alle hanner går bra sammen med hunner, men med 150 liter er sjansen ganske stor for at dette går bra.

Ancistrus går helt fint sammen med kampfisk, men får du yngel på ancistrusen kan kampfisken spise yngel. Du kan ha reker sammen med kampfisk, men f eks dvergreker som kirsebærreker vil kampfisken spise all yngelen til, men med nok gjemmesteder er rekene veldig flinke til å unngå å bli spist.

Kileflekkrasbora eller dronningrasbora er vakre stimfisk som passer fint sammen med kampfisk, syns jeg. Kampfisksamboere bør være over 2-3 cm, og ikke ha store finner da kampfiskhannen kan tro at det er en rival.
Tusen takk! Da har jeg mer og gå etter, starter med ancistrus og en kampfisk til jeg får opp plantebestanden i karet.

Rasboraene var kjempefine, skal definitivt se etter dem når jeg drar på shopping.
Amanoreker, kuhliiål, otto og corydoras er også fine samboere til kampfisk

Kuhliiål og cory: hvis du har fin sand på bunnen
Har den fineste biltemasanden, så burde være greit for sandgåere. Kuhliål har jeg ikke tenkt på! De er tøffe. Corryer har jeg ikke helt sansen for, men tusen takk for tips.
Will do! Gleder meg til å kome i gang med det!
Newbe
Kuhliål har jeg ikke tenkt på! De er tøffe.


Kuhlii er veldig flotte fisk!

Har 15 stk i en 63L, sammen med miniatyrrasbora, amanoreker og kampfisk. Perfekt sammensetning. Veldig viktig å gi mange gjemmesteder når man har kuhlii. Da føler de seg tryggere og tør å komme fram ofte

Et par videosnutter av mine:

<embed src="http://www.youtube.com/v/qjYGoGIQe4M?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

<embed src="http://www.youtube.com/v/6bQejPql3uo?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Nasty1@gmail.com
Reklame for plussmedlemskap