Hvite mark i karet hjelp

Hei for noen uker siden oppdaget jeg noen små mark som ser ut som sytråder i akvariumet mitt mistenker at det er innvolsorm vet ikke helt hva jeg skal gjøre og jeg vet heller ikke om noen fisker er smittet.I karet har jeg 1 guppy som jeg har oppdrettet selv og 1 sverdrager eller guppy vet ikke helt som jeg også har oppdrettet selv er det noen som vet hva dette kan være og om det er smittsomt.
Hvite mark i karet hjelp
i karet har jeg 1 stk guppy og 2 stk sverddrager
Søk opp planarie her på AF. Sikkert det du har sett.
Ser ikke ut som det er de jeg har i akvariumet mitt de ormene mine er mye tynnere kanskje bare noen mm i breden og sånn ca 1 til 4 cm i lengden
blackdawn
Hei for noen uker siden oppdaget jeg noen små mark som ser ut som sytråder i akvariumet mitt (...)

Ja, beskrivelsen kan stemme med planarier (slik en annen her har antydet) Når planarier dukker opp, skyldes det ofte dårlig vannkvalitet med overskudd på næringsstoffer.

Stephan
Ok men vist det er det er det smittsomt og hva kan jeg i såfall gjøre for å bli kvitt de og hvordan får jeg de ut av akvariumet trenger jeg noe middel.
Dersom det er planarie du har, så skal de meg bekjent ikke gjøre noe skade i karet. Tvert imot.
okey men vist det ikke er planarie hva kan det være da.
Men bare så det er sagt så svømmer de også i overflaten og på glasset og i bunnen.
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Finnevolden
Reklame for plussmedlemskap