Otto vs eplesnegle?

Hei,

Henta to Malle Otocinclus og en eplesnegle på butikken i går, og nå er det ingen fisk igjen... Var det en dårlig kombinasjon?
Hva mener du med at det er ingen fisk igjen??
Hvor stort er akvariet du puttet ottoene i?
De er ofte ikke særlig lette å finne, og kan gjemme seg godt under blader, steiner og røtter.
Dei var ikke å se, har snudd alt opp ned... det er et lite 30ltr ca. Men har ingen andre fisk.
Kan det være at sneglen har spist dei opp?
Ottoer er ganske svake når de kommer fra butikk, det er ikek uvanlig at de dør dessverre. Folk kan rapportere om veldig høye tapsprosenter bare en uke etter de ble kjøpt, andre ganger går det fint og alel overlever, det er litt lotto. Og en død otto kan fort blir spist, de er jo ikke store dyrene.
Jeg har ingen tro på at en eplesnegle kan fortære en otto på ett døgn. Da måtte det i så fall vært en veldig stor eplesnegle og en veeeeldig liten otto.
Hva slags vannverdier har du i dette 30 liters karet da? Passet det for Otocinclus? Temperatur, ph, gh og evt nitrat og nitritt, har du sjekket noe av det?

Har du sjekket om de kan ha kommet seg inn i filteret ditt?
Kampfisk
Jeg har ingen tro på at en eplesnegle kan fortære en otto på ett døgn. Da måtte det i så fall vært en veldig stor eplesnegle og en veeeeldig liten otto.


Hm, nei, hvis det bare var en snegle der så tviler jeg også.
Vannverdiene var sjekka me strips, og alle verdier er innenfor. Jeg kjøpte en eplesnegle og to fisker og alle var i samme posen på vei hjem fra butikken. Denne posen var det hull i, så de på butikken hadde tatt en pose utenpå. Fikk beskjed om at de kanskje hadde blitt svekket på turen hjem, og da er det vel kanskje ikke vanskelig for en så stor snegle å spise de? Jeg har iallefall fått to nye og de lever i beste velgående etter to dager Håper det fortsetter slik. Temp i akvariet er 25 grader.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe deg to vannverdi-dråpetester! Du kan overhodet ikke stole på strips.

Kjøp deg dråpetestene for ph og nitritt, det er de to viktigste. Sammenlign gjerne resultatene du får med strips-målinger. Noen ganger er forskjellen så helt borti natta at man lurer på hvordan det er mulig å få lov å selge strips....! De er jo rett og slett ubrukelige!
Ja, får ta å kjøpe det så fort som mulig.

Har plan om å starte opp igjen en 60 liter som har stått i kjelleren et par år nå. Kan jeg bruke sanden som jeg hadde der, eller må jeg ha ny?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap