Hvordan får gibbicepsen til å spise agurk og squash?

Hei, har en gibbiceps på ca 20 cm sammen m noen malawier i et 450 liters kar.
prøver mate m agurk og squash festet til skje på bunnen, men d virker ikke som om gibbicepsen klarer "bite" over...? må d skjæres i små biter? bør agurk og squash også kokes før den puttes oppi? leste at man måtte d med gulrøtter, blomkål etc, men hva gjør folk m agurk og squash annet enn å skrelle av skallet??
Maten har ligget der i snart 1 døgn, burde vel fjernes snart? hvorfor vil den ikke ha maten?
De "gnager" på agurk/squash skiva så du skal ikke skjære den opp i biter.

Du trenger ikke koke grønnsaker som dette. Jeg bruker heller ikke skrelle det

Er det første gang gibbien får agurk/squash? Da må du gi den litt tid på å venne seg til den nye maten. Men bytt ut med ferskt hver dag.
ja, er første gang den får sånn mat. den har vært så flink å spise alger og annet fra jeg kjøpte den for to uker siden, så nå tenkte jeg d var på tide den fikk litt snacks...
har ikke skåret det i biter, men lagt to biter str ca 5 x 3 x 2 cm oppi... den har vært borti der og "sugd" lenge, men bitene er like hele... har den tenner, eller hvordan får den løs noe fra de store bitene?
Del en lang agurk bit på langs.. Da får du blottlagt det myke i midten over en stor flate. Da klarer de å spise Masse gibbi filmer på youtube av akkurat det
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap