Hvordan utelate riper på glasset?

Jeg må tilstå at jeg er liiiivredd for å vaske glasset på akvariet. :o Hvordan kan jeg vaske glasset både utvendig og innvendig på best mulig måte, slik at det er helt sikkert at det ikke blir noen riper?
Hva bruker du som gjør at det blir riper da? Algemagnet kanskje?

Jeg bruker enten filtervatt eller gryteskrubb. Og viktig å passe på at det ikke kommer noen sandkorn mellom glass og vatt/skrubb
Inaktiv bruker
For at jeg skulle ung riper bruker jeg en vanelig oppvaskskruvbb som ALDRI har vært i bruk. La den i vann for å få bort det som eventuellt kunne vere der.
Fungerer utmerket.
Jeg bruker en dott med vanlig hvit filtervatt og skrubber med den. Passer på at jeg ikke er nedi sandbunnen og drar med meg sandkorn i skrubben. Det fungerer helt strålende!

Tusen takk for svar og supre tips! Høres jo veldig greit ut med både skrubb og filtervatt )


Lisbeth
Hva bruker du som gjør at det blir riper da? Algemagnet kanskje?


Jeg er litt usikker på hva som kan ha skjedd egentlig, men hele frontglasset i 720 literen min skinner iallefall opp av tykke riper (på innsiden). Ikke veldig morro akkurat... Kan kanskje ha vært at det kom sand mellom vatten og glasset, ettersom jeg vasket ganske langt nede, ved grusen, og etterpå vasket både litt her og der...
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap