Underlag for helglassakvarium..

...igjen... ;o)
Har nettopp fått tak i en 90l helglassakvarium som skal opp så fort jeg får noen ledige kveldstimer.
Har også en 60l helglass fra før, denne står trygt og godt på et liggeunderlag.
Men dette nye akvariet har en slags plastboks/ramme under som den står oppi. Forrige eier hadde ikke brukt noe underlag under akvariet, det følger med et akvariebord som hun har brukt før.
Hva bør jeg gjøre? Legge under et underlag som jeg skjærer til eller gå "commando"..? Noen erfaringer?
Jeg bruker underlagsmatte for akvarier under alle helglass-kar. Tør ikke noe annet, jeg...
Du klipper det til så det passer ditt akvarium hvis det er for stort.
Hvis det er en ramme på bunnen av karet som gjør at ikke glasset ligger ned mot bordet, trenger du ikke underlag.
Evt hvis du fortsatt føler deg usikker er vel de fleste plastrammer til og taes av?
Hei, og takk for alle kommentarer!
Dette er et akvarium med en plastramme i bunnen, det var derfor jeg ble så usikker.
Men etter å ha lest svaret til Lisbeth innså jeg at det glasset ligger jo ikke nedpå underlaget i det hele tatt - det er et slags grid av plast i bunnen som spacer ned mot bordet. Så derfor så droppa jeg underlag - i den grad at jeg glemte plastduken også.. (sukk...) Så her gjelder det å ikke søle eksessivt...
Men - en pen, buet ny 90l eller deromkring oppe å går - vakkert!
I tillegg har jeg fått meg bartefisk! 8 nydelige Corydoras trilineatus barter omkring i 250l. Endelig. En god søndag. :o)
Kanskje du skaffet dem på auksjon i lavik i helga?
Nei, jeg farter ikke så langt i vei for fisk, dessverre, det rekker ikke tida til.
Har blitt "fostermor" for en gjeng triller som trengte et hjem et års tid. De er virkelig søte! På lista over 'up-and-coming' står også adolfoi, da må jeg nok kanskje ut på en eller annen auksjon, tenker jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap