Australsk tunge, synaptura salinarum

Hei!
Jeg har et par av de disse morsomme, små flyndrene og har tenkt å skaffe meg noen fler
Det jeg lurer på er om noen har erfaring med disse og vet hvordan man kan drette dem?
Hva må man gjøre for å trigge til lek etc.

Takk for alle svar!
Er nok ikke mange som har erfaring med disse, men det ligger litt info på nett

Jeg hadde for et par år siden 2 Brachirus harmandi. Ikke lett fisk å få til. Den ene sulta i hjel, den andre døde også etter kort tid selv om den etterhvert spiste godt

<embed src="http://www.youtube.com/v/STBcu2y2Jfw?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Fantastisk fisk og skulle veldig gjerne hatt dem igjen. Men tror nok dette er fisk man kjøper for å se dø i fangenskap, så jeg har latt være... Hvor lenge har du hatt dine?

Etter endret: kikka innom profilen din, er det 110 literen du har dem i? Der var det stor blanding av fisk. Tror nok flyndrene vil slite med å få tak i mat, de andre fiskene snapper vel opp all mat før den lander på bunnen? Et godt råd er å fore med levendefor, eller frossenfor (tint). Flyndrene tar neppe tørrfor..
Har hatt dem i flere måneder nå Virker fornøyde, selv om det er litt vanskelig å se.. Akvariet på profilen er ikke helt oppdatert dessverre, men jeg holder på å planlegge et nytt akvarie med enda litt finere sand hvor flyndrene skal få være eneste bunnfisk, da jeg ser at de kriger litt med ancistrus om mat..
Mater med røde mygglarver og artemia.
Takk for svar! Synes de er veldig interessante og morsomme fisker og vil gjerne at de skal ha det så bra som mulig
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap