Er helt nybegynner :)

Hei, jeg har fått et 30 liters akvarium som mitt første. Vet at dette er ufattelig lite og har tenkt og kjøpe et større når jeg får råd Han nå 3 guppyer og syntest det er morro, jeg lurte på om jeg kunne kjøpe noen andre fisker og ha oppi med de? Eller om jeg burde ha et større akvarium. Isåfall, noen tips til fisker som lever bra med guppyer i et 30 liters akvarium?
En annen ting jeg lurer på er dette med mating og rensing av bur, hvordan skal jeg gjøre dette?? Hvor mye mat skal de ha?
Hvilket bur er det du skal rense ?
Inaktiv bruker
Agbonlahor
Hei, jeg har fått et 30 liters akvarium som mitt første. Vet at dette er ufattelig lite og har tenkt og kjøpe et større når jeg får råd :) Han nå 3 guppyer og syntest det er morro, jeg lurte på om jeg kunne kjøpe noen andre fisker og ha oppi med de? Eller om jeg burde ha et større akvarium. Isåfall, noen tips til fisker som lever bra med guppyer i et 30 liters akvarium?

Du kan vell ikke ha så veldig mye mer i 30L Er vell egentlig for lite allerede?
Uansett så burde filter kjøresinn så det er bare og være flink og bytte vann.
Et 30L akvarium er vanskelig og holde stabil vannverdi og temp på.
Men lykke til.

Tips, les om fisker FØR du kjøper de, så ser du hva som passer sammen og hvordan vann de må ha, så ser du også anbefalt minimums mål på akvariet.
Guppy
Fiskebasen
Dvergreker er veldig fine. Ellers burde jo diverse microrasbora (boraras) gå fint, samt de mindre blåøyer (pseudomugil), klovnekilli, pygmepansermalle og dario (står 60liter i basen på denne, men tror det er om du skal ha mer en 1 han, siden da blir de hissige).

Guppy liker hardt vann, noe kun blåøyene av de jeg nevnte også gjør, ellers burde du gå for litt surere, bløtere vann på de andre....
Hei, jeg lurer på en ting. Jeg har en fisk som ligger veldig mye på bunnen og kun svømmer litt av og til, hun kommer opp når det er mat. Men ellers kan du ligge på samme plassen i flere timer. Det har kun vert sånn idag. Det jeg lurer på er om hun er syk eller om hun kan vere gravid. Syntest ikke hun ser så spesielt tykk ut, men jeg er ikke ekspert på sånt. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke hva fisketype det er men jeg er nesten sikker at det er den jeg har lagt bilde ved av.

Hadde blitt ufatellig glad for svar
Inaktiv bruker
Agbonlahor
Hei, jeg lurer på en ting. Jeg har en fisk som ligger veldig mye på bunnen og kun svømmer litt av og til, hun kommer opp når det er mat. Men ellers kan du ligge på samme plassen i flere timer. Det har kun vert sånn idag. Det jeg lurer på er om hun er syk eller om hun kan vere gravid. Syntest ikke hun ser så spesielt tykk ut, men jeg er ikke ekspert på sånt. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke hva fisketype det er men jeg er nesten sikker at det er den jeg har lagt bilde ved av. Hadde blitt ufatellig glad for svar :-)

Ser ikke dette ut som en han? Jeg synes det ligner på en han fisk.
Du burde bytte vann, siden filteret mest sannsynlig ikke er innkjørt skikkelig.
I tillegg er det vell akvariet for lite til Platy.
Spock
[QUOTE=Agbonlahor]Hei, jeg lurer på en ting. Jeg har en fisk som ligger veldig mye på bunnen og kun svømmer litt av og til, hun kommer opp når det er mat. Men ellers kan du ligge på samme plassen i flere timer. Det har kun vert sånn idag. Det jeg lurer på er om hun er syk eller om hun kan vere gravid. Syntest ikke hun ser så spesielt tykk ut, men jeg er ikke ekspert på sånt. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke hva fisketype det er men jeg er nesten sikker at det er den jeg har lagt bilde ved av. Hadde blitt ufatellig glad for svar :-)

Ser ikke dette ut som en han? Jeg synes det ligner på en han fisk.
Du burde bytte vann, siden filteret mest sannsynlig ikke er innkjørt skikkelig.
I tillegg er det vell akvariet for lite til Platy.

Bildet er ikke min fisk, det var bare en jeg fant på nettet Skal prøve og bytte vann og se om dette hjelper. Godt mulig akvariet er for lite, men dama i butikken sa det var stort nok. Men jeg vet jo at de sier ting bare for og selge Takk for svar
Agbonlahor
Hei, jeg lurer på en ting. Jeg har en fisk som ligger veldig mye på bunnen og kun svømmer litt av og til, hun kommer opp når det er mat. Men ellers kan du ligge på samme plassen i flere timer. Det har kun vert sånn idag. Det jeg lurer på er om hun er syk eller om hun kan vere gravid. Syntest ikke hun ser så spesielt tykk ut, men jeg er ikke ekspert på sånt. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke hva fisketype det er men jeg er nesten sikker at det er den jeg har lagt bilde ved av. Hadde blitt ufatellig glad for svar :-)


Dette er kupping av trådstarters tråd, og angående helt annet tema. Lurer du på noe må du lage egen tråd om temaet, eller søke etter tema i forumet
Inaktiv bruker
Lisbeth
[QUOTE=Agbonlahor]Hei, jeg lurer på en ting. Jeg har en fisk som ligger veldig mye på bunnen og kun svømmer litt av og til, hun kommer opp når det er mat. Men ellers kan du ligge på samme plassen i flere timer. Det har kun vert sånn idag. Det jeg lurer på er om hun er syk eller om hun kan vere gravid. Syntest ikke hun ser så spesielt tykk ut, men jeg er ikke ekspert på sånt. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke hva fisketype det er men jeg er nesten sikker at det er den jeg har lagt bilde ved av. Hadde blitt ufatellig glad for svar :-)


Dette er kupping av trådstarters tråd, og angående helt annet tema. Lurer du på noe må du lage egen tråd om temaet, eller søke etter tema i forumet
Det er jo samme person. :P
STIEdge
Hvilket bur er det du skal rense ?


Du skjønte sikkert hva han mente!
Inaktiv bruker
Agbonlahor
Hei, jeg lurer på en ting. Jeg har en fisk som ligger veldig mye på bunnen og kun svømmer litt av og til, hun kommer opp når det er mat. Men ellers kan du ligge på samme plassen i flere timer. Det har kun vert sånn idag. Det jeg lurer på er om hun er syk eller om hun kan vere gravid. Syntest ikke hun ser så spesielt tykk ut, men jeg er ikke ekspert på sånt. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke hva fisketype det er men jeg er nesten sikker at det er den jeg har lagt bilde ved av. Hadde blitt ufatellig glad for svar :-)

Det er viktig at vann verdiene er riktig for fisken, så les hva fisken skal ha før du kjøper, tilpass vannet etter måling av vannverdi, så får fisken det bedre og vil trives.
Stephan Sandemose
[QUOTE=STIEdge]Hvilket bur er det du skal rense ?


Du skjønte sikkert hva han mente!

Ehh nei ! Det var derfor jeg spurte !
Spock
[QUOTE=Lisbeth][QUOTE=Agbonlahor]Hei, jeg lurer på en ting. Jeg har en fisk som ligger veldig mye på bunnen og kun svømmer litt av og til, hun kommer opp når det er mat. Men ellers kan du ligge på samme plassen i flere timer. Det har kun vert sånn idag. Det jeg lurer på er om hun er syk eller om hun kan vere gravid. Syntest ikke hun ser så spesielt tykk ut, men jeg er ikke ekspert på sånt. Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke hva fisketype det er men jeg er nesten sikker at det er den jeg har lagt bilde ved av. Hadde blitt ufatellig glad for svar :-)


Dette er kupping av trådstarters tråd, og angående helt annet tema. Lurer du på noe må du lage egen tråd om temaet, eller søke etter tema i forumet
Det er jo samme person. :P

Hæhæ -javisst er det det gitt :P Jaja
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap